Gå til innhold

Bærbare med DVI


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en bærbar pc (ikke mac...) med relativt moderat størrelse og pris, men jeg ønsker altså DVI-utgang (pga bruk av projektor og ekstern LCD-monitor). Da er det plutselig veldig lite å velge i, så vidt jeg kan se. Hvorfor i all verden er det slik? En av de jeg synes ser fristende ut er Amitech Freenote 5202, men alle tips mottas med takk.

 

- Bjarne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev vil jeg gjerne ha en relativt liten maskin, det vil si 14" skjerm eller mindre. Dell 9300 blir altfor stror, og det er vel bare Travelmate 3002 (12" skjerm) fra Acer som passer i størrelsen, og den ser ikke ut til å ha DVI.

 

- Bjarne

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, jeg har nettopp vært og sett på Amitech 5200 for ørtende gang. En nydelig bærbar, lite konkurranse fra andre modeller. Har testet den på GTA:VC bl.a. og det er det beste jeg har sett! (har sett en del PCer... ;) ) Ikke lagg i det hele tatt + full speed, på 1280x768x16 med "draw distance" satt til fullt! Har sammenlignet den med en del andre bærbare (ikke data på papir men prøvd fysisk) og den er den beste! Men selvsagt, det er du som bestemmer... :!:

Endret av xern
Lenke til kommentar
Hei, jeg har nettopp vært og sett på Amitech 5200 for ørtende gang. En nydelig bærbar, lite konkurranse fra andre modeller. Har testet den på GTA:VC bl.a. og det er det beste jeg har sett! (har sett en del PCer... ;) ) Ikke lag i det hele tatt + full speed, på 1280x768x16 med "draw distance" satt til fullt! Har sammenlignet den med en del andre bærbare (ikke data på papir men prøvd fysisk) og den er den beste! Men selvsagt, det er du som bestemmer... :!:

Har den DVI da?

 

Har ikke Amitech Freenote 5200 bare et Intel (Not-so) Extreme Graphics II? :yucky:

Lenke til kommentar
Hei, jeg har nettopp vært og sett på Amitech 5200 for ørtende gang. En nydelig bærbar, lite konkurranse fra andre modeller. Har testet den på GTA:VC bl.a. og det er det beste jeg har sett! (har sett en del PCer... ;) ) Ikke lagg i det hele tatt + full speed, på 1280x768x16 med "draw distance" satt til fullt! Har sammenlignet den med en del andre bærbare (ikke data på papir men prøvd fysisk) og den er den beste! Men selvsagt, det er du som bestemmer... :!:

Takker for tilbakemelding på Freenote 5200. Hvordan vil du si skjermen var (innsynsvinkel, farger, kontrast), og fikk du testet den på batteri? Og hvordan er byggekvaliteten og viftestøyen? Av en eller annen grunn er det veldig lite å finne om denne maskinen på nettet, så jeg er takknemlig for all informasjon.

 

- Bjarne

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn er det veldig lite å finne om denne maskinen på nettet, så jeg er takknemlig for all informasjon.

Egentlig ikke så rart at du ikke finner noe: En laptop bygget av en forholdsvis liten ODM og solgt under at lite dansk merkenavn er ingen oppskrift på stor ståhei på internett. Den er egentlig en Mitac 8011 om dette hjelper deg noe.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn er det veldig lite å finne om denne maskinen på nettet, så jeg er takknemlig for all informasjon.

Egentlig ikke så rart at du ikke finner noe: En laptop bygget av en forholdsvis liten ODM og solgt under at lite dansk merkenavn er ingen oppskrift på stor ståhei på internett. Den er egentlig en Mitac 8011 om dette hjelper deg noe.

Takk for opplysningen om Mitac, det var interessant å se detaljerte specs. Jeg vet Amitech ikke akkurat selger i bøtter og spann, men maskinene er tross alt solgt og reklamert for i Norge (Siba og Thorn), og siden et par av modellene er testet flere steder så synes jeg at 5200 også burde vært det.

 

- Bjarne

Lenke til kommentar
Vi bruker Dell maskiner på jobben, mange bruker dockingstasjon til dem. På dockingstasjonene er det som oftest både analog og DVI utgang. Da er problemet ditt løst...

Jeg vet dette er en grei løsning, og det kan hende det blir noe slikt jeg går for. Men en hake er at Dell X1 (som frister mest for tiden) ikke har dokkingmulighet (kun USB-dokk). Vet noen forresten om en USB-dokk med DVI?

 

Mulig det bare er jeg som er kresen, men jeg synes det er rart at ikke flere bærbare i dag leveres med DVI.

 

- Bjarne

Lenke til kommentar

Heh, det med Mitac'en visste jeg ikke... Ikke helt lik, men ganske.

 

Svar på spørsmålene:

 

Den stod rett ved siden av alle de andre bærbare i butikken, så jeg fikk ikke sjekket viftestøyen på den noe særlig... Skjermen tenkte jeg ikke på å sjekke, men jeg mener at kvaliteten var grei. Veldig klar kontrast / farger (nesten for klar... :dontgetit: )

 

Det er også ganske detaljert info på amitech.dk, hvis du finner den - rotete oppsett... ;)

 

...Uansett så er det nok denne bærbare PCen jeg kjøper ved slutten av Juni. Selv om skjermen ikke er like bra som på f.eks. HP DV4073, men alt annet på PCen er veldig bra. Mulig at jeg er _veldig_ ensidig nå, men jeg syntes at denne laptopen er ekstremt bra i forhold til størrelse.

Endret av xern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...