Gå til innhold

TT vankjøling hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bare du som begrenser hvor du kan sette radiatoren. Foran i kabinettet, i bunnen, toppen, over psu'en. velg der du vil ha den og monter!

tviler på det er plass over psuen, da må eg i hvertfall sette den opp ned, har det noe å si hvilken vei eg setter den?

Endret av pr0xy H4xx0r
Lenke til kommentar

Sørg for montere den et sted der den er lett å demontere da!

 

BW-Pumpa ryker etter ca to måneder. Så enten må du demontere bare den og returnere, eller demontere hele skiten fordi du ikke stoler på vannkjøling lenger. :roll:

 

*sarkasmemodus*

Akkuratt demontert BW pga pumpefeil...

 

Wish

Lenke til kommentar
Sørg for montere den et sted der den er lett å demontere da!

 

BW-Pumpa ryker etter ca to måneder. Så enten må du demontere bare den og returnere, eller demontere hele skiten fordi du ikke stoler på vannkjøling lenger. :roll:

 

*sarkasmemodus*

Akkuratt demontert BW pga pumpefeil...

 

Wish

Altså. Her snakker man om enkelte som har fått "problemer" med pumpen, men du går så langt som å si, med sikkerhet, at pumpen _VIL_ ryke etter 2 måneder. Det eneste man kan si er at man bør være meeeget forsiktig når man monterer det, og dessuten ha en midlertidig løsning klar. Dette gjelder uansett kjøler, inkludert luftkjøling. En vifte kan faktisk også stoppe når som helst, men det er lite man kan gjøre feil under montering av en vifte.

Lenke til kommentar

Ikke bare meg, men skulle ønske du hadde rett... Det er langt flere enn enkelte som har trøbbel.

 

Den store tråden har nå over 3000 poster og skremmende mange dreier seg om herpede pumper. Aner ikke hvor mange av disse settene som er solgt, skal høre med PSdata på mandag.

 

Dessuten er ikke dette settet så mye bedre en min kobbersak fra zalmann, og støyen blir marginalt mindre selv når jeg kobler ut alle ikke-essesielle vifter (harddisk-viftene fikk gå på redusert hastighet.)

 

Har vært igjennom endel poster her før jeg monterte og kan ikke forstå hva jeg skulle ha gjort galt, forsiktig håndstramming av nipler, _alltid_vann i systemet...

 

Dessuten, mye mer dramatisk når pumpa ryker enn en vifte, kjøleblokka under en vifte kjøler endel selv om vifta ikke går. Det gjør ikke vann. Tør rett og slett ikke ta risken på vannkjøling, fikk meg en vekker. Mye annet som kan gå også, lekasjer osv.

 

Edit: Hvor lenge har ditt sett vært i drift?

 

Wish

Endret av WishYou
Lenke til kommentar

Nå spørte jo trådstarter etter hvor mange deler han skulle dele slangene i, tviler på at han hadde som intensjon om og skape enda en "Jeg hater BigWater Kit't så da må jeg fortelle alle andre det om det" post

 

For min del funker BW settet enda det har blitt ganske tøft behandla, det samme gjør min kamerats BW sett også

Lenke til kommentar

Wishyou: slutt å rope så altfor mye. Hadde du lest _hvem_ som hadde sutret i den store tråden, hadde du sett at det er noen få som syter veldig mye. Mitt funker som f...

 

Trådstarter: Hvis du mener "opp ned" som i at niplene på radiatoren er øverst, mener jeg at noen gamle ringrever, som har drevet med dette her noen år, har sagt at dette rett og slett er den beste måten å plassere radiatoren på ;) Det skal vissnok være lettere å bli kvitt luft i radiatoren da :)

 

Edit: litt snillere tone

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

jeg har også chieftek sitt big tower og lurte fælt på hvor jeg skulle plassere radiatoren. Prøvde med vinkelsliper og kutte litt til men det er et stødigt kabinett.

Endte med å henge den bakpå. Leser tråden her hvor du sier at du plasserte den

over cdromen, kikker ned og ser at jeg har god plass der jeg også :blush:

Lenke til kommentar
jeg har også chieftek sitt big tower og lurte fælt på hvor jeg skulle plassere radiatoren. Prøvde med vinkelsliper og kutte litt til men det er et stødigt kabinett.

Endte med å henge den bakpå. Leser tråden her hvor du sier at du plasserte den

over cdromen, kikker ned og ser at jeg har god plass der jeg også :blush:

hehe.. bare tok og satt den sidelengs og satt ein skrue, med plate i på andre siden, kan legge ut bilde når eg får tak i kameraet mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...