Gå til innhold

TES: Våpen tråden, diskuter våpen her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se topic: Jeg blir helt forvirret over alle våpene som faktisk finnes i Morrowind.

Så, diskuter her, hvilket våpen har du? Hva er det beste våpenet?

Er magi på våpenet lurt? Har du enchant våpen?

Værsågod :tease:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine favoritter. Jeg bruker mest økser og two-handed sverd, men bruker bue på lengre avstander (når jeg ikke bruker spells da selvsagt)

Økser:

Daedric battle axe er min favoritt :thumbup:

Sverd:

daedric claymore/dai katana

hvis jeg skal bruke skjold i tilleg så bruker jeg goldbrand sverdet.

Bue:

Daedric longbow eller Auriels bow (eller hva den nå enn heter igjen).

er det en ting jeg HOLDER MEG LANGT UNNA så er det dem forbanna short-swordene, spesiellt de superkorte som nærmest koser med fienden og har en patetisk effekt som paralyse i 10 sek eller blind 3 % eller annet skrap. Viss du abselutt skal ha paralyse på våpenet ditt så enchant ett svært svært sverd med det eller bruk Daedric Crescent.

JA, du kan ta med både short sword med effect på, og ett mer kraftig våpen, men det gidder jeg ikke. Bortkastet tid.

Skrevet

Jeg bruker mest Lang sverd og øks.

Har bare en kar som bruker bue, en annen som bruker spells, en som bruker Dwarven Axe (eller no slikt), en som bruker det sverdet du finner i Light Tower i seyda neen, du må kunne lukke opp lås 20 da :p

Jeg har ikke kommet særlig langt med noen av dem, der for har jeg ingen Daedric våpen.

Er dai-katana eller claymore best? (Daedric) tror jeg husker at katana'en hadde 52 damage.

HVor mye har de andre daedric våpna?

Skrevet (endret)

Bruker som regel et Ebony Longsword(ett-hånds) for nærkamp og bue for avstander. Akkurat nå har jeg en Imperial Tower Longbow elns.

Daedric våpen er fine, men litt upraktiske hvis styrken din ikke er på topp da de er relativt tunge. Daedric battleaxe tror jeg veier over 90.

Enchantede våpen kan være fine å ha men vær obs på at dersom motstanderen din bruker reflect kan det slå tilbake på deg selv.

Endret av Hittman
Skrevet

Aha...så det er ikke noe som heter dwarven?

Haha

"The Dwemer of Tamriel, also known as the Dwarves, were a reclusive Elven Clan who lived in Morrowind during the first era. Although they had long bushy beards, they were not short, stubby, Tolkein Dwarves. They were a strain of Mer (Elves) and must be approached on their own terms to be understood."

Also known as the dwarves :p

Men er det noe som heter dwarven axe da?

Eller er det dwemer?

Har en curicass av det også....

Skrevet (endret)

det finnes både "dwarven" (eks. Dwarven war axe) og "dwemer" (eks. Dwemer jinksword). :thumbup:

men det var dwemerene (også kallt dwarves) som lagde begge tinga selv om dem har forsjellig navn (dwemer og dwarven)

Endret av KO-
Skrevet
Aha!

Men finnes det flere våpen av dem da?

Hva er best/mest verdt?

Det finnes ingen kick ass dwarwen våpen. De dyreste er Dwarven crossbow og dwarven Claymore. Crossbow gir 30-30 dmg. Claymore gir 1-33, 1.29, 1-20.

Dette er ikke bra for ett two-handed sword. Begge våpene er verdt 1200.

Dwarven Battle- og War-axe er også middelmådige våpen, men hakket bedre enn det skrapet du kjøper hos den allminnelige butikkselger. De er verdtsatt til henholdsvis 750 og 450. Warhammer kan også brukes, og er verd 600.

Listen er lang med dwarven våpen:

Battleaxe, Claymore, Crossbow, Hallberd, Mace, Shortsword, Spear, War axe, Warhammer (og dwemer jinksword).

I tilleg er det jo dwarver armor men det har vell ingenting med denne tråden og gjøre ;)

Skrevet

Jeg synes hopesfire er det beste våpenet til vanlig bruk, og hvis jeg skal drepe noen spesiellt vanskelige fiender som jeg ikke klarer med hopesfire (noe som ikke eksisterer :devil:) bruker jeg sverdet til en av vaktene til Helseth, (som jeg ikke husker navnet på)

Skrevet
Jeg synes hopesfire er det beste våpenet til vanlig bruk, og hvis jeg skal drepe noen spesiellt vanskelige fiender som jeg ikke klarer med hopesfire (noe som ikke eksisterer :devil:) bruker jeg sverdet til en av vaktene til Helseth, (som jeg ikke husker navnet på)

Gravedigger sverdet?

Skrevet (endret)
Sword of White Wo(e?) er jo litt søtt. Det får man jo også helt i starten av spillet.

Ahh, minner... :love:

hehe......ja, noe av det første jeg stjelte. det var tider, når jeg var low-level. Da Red Mountain bare var noe jeg hadde blitt fortalt eksaisterte, og jeg trodde Dagoth Ur så ut som Sauron i LOTR :p

Endret av KO-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...