Gå til innhold

Strømkabelen i skjermkortet vil ikke ut! LØST


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Dette virker kanskje som en patetisk tråd, men OK...

 

Dette problemet har jeg hatt lenge men uten å gjør noe med det, så farlig er det ikke. Problemet er: Strømkabelen som sitter i mitt ATI Radeon 9800SE skjermkort vil ikke ut! :blush: JA, jeg har prøvd å dra den ut.

Når jeg skulle skifte kabinett måtte jeg feste strømforsyningen med skjermkortet hengende etter. Dette er veldig plagsomt fordi jeg har planer om å kjøpe kabelstrømper som skal utforbi strømkablene.

Hvordan skal jeg greie å få de på når et skjermkort henger fast? Jeg kan jo selvsagt ta dem på noen kabler, men jeg vil ha det på alle! (Å hvis jeg har bestemt meg for noe, så er det BESTEMT!)

 

Har dere noen tips? Hvordan kan jeg greie å få den plagsomme strømmkabelen ut? Noen som har lignende erfaringer?

 

 

 

 

Pentium 4 aka Fredrik aka fLeReK

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Det er bare å lirke litt i den og dra. Hold godt på skjertmkort kontakten når du drar for å ikke ødelegge skjermkortet. Lirk og dra!

 

Edit: Forresten en veldig uvanlig tråd, har ikke vært borti noe sånt før. ;)

Jeg prøvd å "lirke og dra" men det funker ikke! Jeg har strevd med dette i lange tider uten å få gjort noe. Men nå skal kontakten ut en gang for alle!

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Jeg har opplevet akkurat det samme på en gammel 30,7GB WD disk en gang.

 

Resultatet ble at når jeg tok skikkelig tak så fulgte ene pinnen med kontakten som igjen gjorde at jeg måtte demontere printkortet fra hdd`n for å lodde den på igjen .

 

Disken lever den dag idag :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Og dra i plastkontakten på kortet å ikke i selve kortet, du skjønner koffor viss du ender opp med ett stk. skjermkort uten strøminntak  ;)

 

EDIT: har selv brukt tynne flate skrujern til samme jobben, men kan vere litt utrygt.

Ja, det er den store skrekken! Har prøvd det du sier, men hvis det hadde gått hadde ikke dette innlegget vært her...

 

Vurderer nå å ta frem skrutrekkeren for å virkelig "lirke" strømkontakten ut. Noen meninger om dette? :dontgetit:

 

EDIT: Jeg skal på Star Wars premieren i dag! Synd for de som ikke har skaffet billetter! (Kanskje litt offtopic, men men)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ja, kan sitte veldig godt den kabelen der.

 

Bruker alltid selv et lite, flatt skrujern, trykker det mellom og bare vipper kontakten ut. Funker fint.

Jeg prøver på det samme akkurat nå! Sitter med hjerte i halsen vær gang jeg gjør et forsøk på å få kabelen ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
som en siste utvei ,prøv å bruk en kniv å skjer en liten sprekk i plastikken på skjermkortet som holder strømkontakten. evnt prøv med tang og lås olje..

 

Data deler er ofte solidere enn de ser ut som..

Ja, det har jeg erfaring med.

Lenke til kommentar

Greit at Molexer har en tendens til å sitte fast, men det er jo strengt tatt det de er ment til.

 

Hold kortet fast, slik at det ikke sjer noe der, så drar di kontakten, evt. dra i ledningen og lirk frem og tilbake(ikke hard).

 

Hvis det er skriveleifer her så er det fordi jeg har hatt nynorsk examen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Knus kortet og kjøp nytt og bedre :yes:

Kan ikke si at jeg liker din sans for humor :no:

 

Du må ha en veldig sterk økonomi hvis du lever opp til det prinsippet der... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...