Gå til innhold

Klarer ikke å innstallere drivere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sletta ved en feil ATI driverne fra PCen min. Jeg lasta ned dirver pakken (Cathalyst 5.5) fra ati.com og skulle prøve å innstallere de igjen. Så komm denne meldingen opp: Innslallasjonsprogrammet kunne ikke kjøre innstallasjonen (0x80040707)''

Når jeg trykker på skjerm>innstillinger vet ikke PCen hvilket skjermkort som er innstallert. Jeg putta inn den driver CDen som fulgte med PCen min ( Dell 4550) og følgte veiviseren og trykkte pakk opp filer. Innstallasjonen starta men jeg fikk den samme meldingen opp igjen.

Jeg har et ATi Radeon 9700 kort.

Hvordan skal jeg fikse dette? Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk den feilmeldingen da jeg forsøkte å innstallere Cat 5.3. (Husker seff ikke lengre hvordan jeg løste det..)

Tror det hadde noe med Catalyst Control Panel (CCP) og gjøre. Har du forsøkt å innstallere driveren uten dette tillegget?

mvh r.

Skrevet
Fikk den feilmeldingen da jeg forsøkte å innstallere Cat 5.3. (Husker seff ikke lengre hvordan jeg løste det..)

Tror det hadde noe med Catalyst Control Panel (CCP) og gjøre. Har du forsøkt å innstallere driveren uten dette tillegget?

mvh r.

Jup tror at "roger_h99" er inne på noe her. Fordi som sagt så finnes ATI drivere i to versjoner. Altså med det noe nye og fancy kontrollpanelet som er en smaksak om man skal ha med eller ikke. Husk at hvis det er denne pakken du har lastet ned så må du ha Microsoft NetFramework 1.1 for at den skal fungere og da slipper du den feilmeldingen du får. :thumbup:

Skrevet (endret)

Det virka ikke... Fikk en melding rett før innstallasjonen:

Unhandeled Exception

Error number: 0x80040707

Description: Dll function call crashed: ISLAYER.ISLIsATICard

Setup will now terminate

Ja, dette var meldingen som dukket opp. Hva skal jeg gjøre? Spill virker ikke og folka her i huset er litt sure på meg....

Edit: Til han andre: Jeg har FrameWorks 1.1 innstallert fra før av...

Hjelper det å gjøre dette i sikkerhetsmodus?

Endret av pada2002
Skrevet

Jeg har det innstallert, men vet ikke hvordan det funker...

Jeg gikk inn i sikkerhetsmodus og prøvde å innstallere driverne. Da fikk jeg opp en melding at jeg måtte innstallere DirectX, jeg gjorde det og starta maskinen på nytt. Da fikk jeg en melding av ATi Driver innstallasjons programmet:

INF error

Video driver not found

Så kom denne:

Setup was unable to complete the instalation. Try to setup ypur display adapter with a standard VGA driver before running the setup.

Hva betyr dette og hva skal jeg gjøre nå?

Som sagt har jeg et ATI Radeon 9700 128mb (Det stod noe som TX w/ wideo out på DELL Driver CDen som er helt ubrukelig...)

???

Skrevet

Prøv å innstallere driverne manuelt.

Pakk ut filene ( setup gjør dette)

Høyreklikk Min Datamaskin og velg egenskaper.

Finn Enhetsbehandling og skjermkortet ditt.

Velg oppdater driver herfra.

Mulig du må bla deg frem til mappen hvor filene ligger.

Skrevet

Det komm da opp denne meldingen: Plasseringen du angav, inneholder ingen informasjonsfiler om enheten.

Hva med det som innstallasjonsprogrammet sa om å bruke en standard VGA driver først å så innstallere ATI driverne?

Skrevet

Jo klarte noe nå... Nå fant programmet og innstallerte ATI Radeon 9500 / 9700 greier. Skal prøve å innstallere det nye Cathalyst 5.5 nå.

Skrevet

JA! Jeg klarte det! Nå funker alt igjen! Takker for alle som har giddet å hjelpe meg! Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten dere asså! Takker og bukker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...