Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bil stereo tips til Corolla 2003-modell


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Skal i nærmeste fremtid kjøpe nytt anlegg til bilen. Det er en 2003-modell (bilen) og jeg satser ikke alt på så voldsomt fin lyd (har -vanvittig- fin lyd på hybel). Her snakker vi altså trøkk, men jeg vil heller ikke dumpe lydkvaliteten (vil bare ikke betale så mye for den). Noen som har forslag?

Mer info:

-Alt av orginalt anlegg dumper jeg, og vil ikke "åpne" dørene for å skifte høytalere

- Går for et par høytalere i hatteluken da. Er dette idiotisk? Forslag til høytalere?

- Vil ha et monster av en sub der bake. Hva er fornuftig størrelse? Trenger ikke mer lyd enn jeg tåler å høre, for å si det sånn men vil sørge for at jeg får ristet innvollene kraftig.. Snakker vi 2 x 12'' ?

- Fint om dere anbefaler forsterker om dere anbefaler høytalere og sub!

- Bør man legge mye i dette? Kan betale godt, men slenger f.eks ikke på 5000.- ekstra for 5 % mer/bedre lyd

Endret av ToMcLaNcY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, et budsjett er alltid kjekt å ha. Men vær klar over at du nok må demontere litt for å få dratt strømkabel om du da ikke har batteriet bak :)

 

Skal du ha mye trøkk bør du ikke la deg lure av x antall kilo på elementene, fantasiwatt og slikt. Her spiller følsomhet og ekskursjon en større rolle.

 

Satte opp noen pakker i etpar tidlige tråder så du kan jo lese her, her og her.

 

Vil anbefale å glemme høyttalere bak, lag heller lufting ned til suben(e) så du får lyden inn i kupèen. Da får du i tillegg mer penger til skikkelige saker der du sitter, nemlig fremme i bilen :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis budsjettet ditt er lite,gå for en god 12" med en god effektforsterker,enn to brukbare 12" med et "halveis" godt effekttrinn tilkoblet.Var det ikke kvalitet du skulle ha?Gå for all del ikke,for hattehyllehøyttalere,men ta deg tid og råd til å montere et godt frontsett.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Jeg har allerede demontert meg bak til bagasjerommet, da jeg har hatt en aktiv sub stående der i ett år.

 

Mener dere seriøst det er mulig å åpne dørene i bilen og bytte høytalere? På en såpass ny bil?

 

Okei, og for å si noe om budsjettet, så ligger det mellom 10 og 15 tusenlapper :yes:

 

Etter å ha lest anbefalte tråder ser jeg nå at 1 x 12'' sub med kvalitet blir midt i blinken... Budsjettet tillater vel ikke to stykker uansett :thumbdown:

Lenke til kommentar

Den boka du snakker om,vet hva du mener, men har du et mer konkret navn på den? "Verkstedboken for Corolla 2003" f.eks.. Vil ikke ringe Toyota og spørre etter boken, og så spør de meg hva slags bok jeg mener :blush:

 

Hvilken forhandler anbefaler du for Soundstream VanGogh? Bor i Troms, så det er jo ikke aktuelt med en lokal oslo-butikk :(

Lenke til kommentar
Den boka du snakker om,vet hva du mener, men har du et mer konkret navn på den? "Verkstedboken for Corolla 2003" f.eks.. Vil ikke ringe Toyota og spørre etter boken, og så spør de meg hva slags bok jeg mener :blush:

 

Hvilken forhandler anbefaler du for Soundstream VanGogh? Bor i Troms, så det er jo ikke aktuelt med en lokal oslo-butikk :(

"Toyota 2003 - gjør det selv" eller noe? Det pleier å være noe slikt. Lykke til med anlegget.

Lenke til kommentar

Vanlig og vanlig... Er ikke poenget å ha noe som er unikt og stilfult da?

Om du napper vekk hattehylla, kler alt av blekk med dempematter for å hindre skrangling og deretter trekker med vinyl blir det iallefall unikt. Litt diskret neonbelysning i tillegg vil heller ikke gjøre sitt til at du stiller blandt den "grå masse". Kjør på :thumbup:

 

Snakk med Fleischers Autodesign for å få tips, råd og det du evt. trenger av materiale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...