Gå til innhold

Oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt konf. og da fikk jeg litt gryn,

tenkte jeg skulle oppgradere PC'en min litt. Noen som kan hjelpe meg litt?

 

Speca:

 

- Hovedkort: Abit V17

- Grafikkort: Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB DDR

- Strømforsyning: Q-tec 350W

- Prossesor: Intel Pentium 4, 2.8 Ghz

- RAM: 512 MB PC3200

- Harddisk: Seagate Barracuda 120 GB, 2MB cache 7200RPM

- Kabinett: Q-tec, silver

- DVD-ROM: NEC DVD-brenner IDE ND-1300, bulk sort.

- CD-ROM: Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x/

- Skjerm: Samsung SyncMaster 913N

- Tastatur og mus: Logitech MX700

- Høytalere: Logitech X620

 

 

Har nettopp kjøpt meg ny skjerm som jeg er veldig fornøyd med.

Ellers er det vel minnet jeg kan oppgradere litt, har sett litt på Geil 1GB DDR PC3200

 

Noe annet da? Bruker PC'en mest til spill og surfing på internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i stede gor ati 9800 vill jeg anbefale nvidias geforce 6600/gt for det er snakk om ganske stor forbedring uten at d koster så mye mer....

 

Viss du har tenkt d til gaming pc, vill jeg anbefale enn amd prosesor i stede for intel pentium,,,,, men du får jøre som du selv vill..... du kan gått kjøpe en pakke med 2x512mb minne til rundt 1000-1500 du får bedre ytelse ved store spill....

 

håper dette jelper litt

:w00t:

Lenke til kommentar

se her

 

se hva folk som har kjøpt de strømforsyningene mener ikke serlig positivt, han ene skriver at den exploderte, :!: men hvis din funker da er det jo greit da ;)

 

edit: ok å skjønner jeg, jeg har misforstått litt, trodde du skulle kjøpe det som sto i første post, sorry leste ikke så nøye gjennom

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Tragiske svar her da... Jeg synes du skal gjøre som du sa selv og oppgradere minne. Ingen vits i å kjøpe så mye nytt med mindre du ikke kan spille de spillene du vil fordi det hakker eller noe.

 

Men med mindre du har få minneplasser på hovedkortet kan du jo kjøpe 2 av disse. som er ukens tilbud på psdata. Litt billigere.

 

PCen din er uansett en monster-pc i forhold til min. Ikke kjøp nytt bare for å oppgradere, kun hvis du trenger det.

Lenke til kommentar
Tragiske svar her da... Jeg synes du skal gjøre som du sa selv og oppgradere minne. Ingen vits i å kjøpe så mye nytt med mindre du ikke kan spille de spillene du vil fordi det hakker eller noe.

 

Men med mindre du har få minneplasser på hovedkortet kan du jo kjøpe 2 av disse. som er ukens tilbud på psdata. Litt billigere.

 

PCen din er uansett en monster-pc i forhold til min. Ikke kjøp nytt bare for å oppgradere, kun hvis du trenger det.

Takk for at det kommer en person som skjønner hva jeg sprø om :)

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere minnet ja, PC'en min kjører alt av spill jeg har.

FarCry, HL2, Counter Strike, Doom 3 går glatt og det er jeg fornøyd med.

Jeg har kun 2 porter for minnet, slik at jeg vil helst sette store brikker.

 

Er det veldig stor forskjell på 1024MB og 1536MB minne?

 

EDIT: Kan man skjekke om minnet kjører på f.eks. 400 Mhz?

Endret av Mr. Freeman
Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Ved kjøp:

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes.

 

Døme på gode emnefelt:


  •  
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
     

 

Ved salg:

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

Døme:


  •  
     
  • Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år
     
     
  • Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD
     
     
  • Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel
     
     

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

 

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...