Gå til innhold

Hvordan kobler jeg til en db i ASP.NET?


Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg holder på å teste med databaser i ASP.NET og leser en bok om emnet. Men i den boken står det bare hvordan jeg kobler meg opp mot en lokal db. Så det jeg lurer på er hvordan jeg kobler meg opp mot en db hos f.eks STW. Kan noen lage et script som viser meg hvordan?

 

Mvh Doffar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ojsann. Unnskyld. Jeg skal koble meg opp mot en MSSQL.

 

Jeg har forsøkt med denne:

 "Data Source=190.190.200.100,1433;Network Library=DBMSSOCN;Initial Catalog=pubs;User ID=sa;Password=asdasd;"

men jeg får bare at jeg ikke kan koble meg til. Kan være jeg ikke har brukt riktig på "Initial Catalog".

Jeg skal koble meg til en MSSQL db på ServeTheWorld sine servere.

 

Mvh Doffar

Lenke til kommentar

Jeg har webhotell der. Hordan kan jeg koble meg til uten å bruke ip da? På siden deres står det ipen som må brukes for å koble til databsen.

Skal jeg bruke denne da:

Server=Aron1;Database=pubs;User ID=sa;Password=asdasd;Trusted_Connection=False

eller denne:

Server=Aron1;Database=pubs;Trusted_Connection=True;

Lenke til kommentar

Nei nå har jeg prøvd alt av strenger jeg har funnet. Får ingenting til å funke. Jeg trenger veldig hjelp. :(:cry:

Tar alt fra grunn av:

Jeg har webhotell hos STW og har opprettet en MSSQL database. Databasen heter doffar_test, login navnet heter doffar_doffar og så står det en adresse til database serveren STW bruker "62.70.14.27". Har i tillegg et passord til login. Kan noen med disse opplysningene vise meg en string som kanskje fungere til å logge seg inn i databasen med? Feilmeldingene jeg har fått hittil er "Couldn't Open Connection to...."

 

Mvh Doffar

Lenke til kommentar

Men jeg har jo webhotell der. Har lagt alle mine test-script på min konto hos STW. Og prøvd med alle mulige strenger. Men får det ikke til. Har prøvd med local-strenger og ip-strenger. Hadde vært ganske bra om jeg hadde fått til å koble meg til en db. Da blir det litt letter å lage forskjellige applikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...