Gå til innhold

Hvilket Abit NF7 hovedkort skal JEG velge?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter siste lynnedslag gikkmitt kjære NF7 v.2.0 føyken! :ermm: ...så nå må jeg ha nytt!

Komlett selger ut en hel del NF7 kort demobrukt, og jeg kan i prinsipp velge mellom alle versonene som har kommet av dette kortet! Så hvilket skal jeg velge?! Oppsettet mitt ser dere i signaturen (jeg har ikke S-ATA, iallefall ikke for øyeblikket) og de mulige typene er:

NF7 v. 2.0

NF7-M

NF7-S v. 2.0

NF7-S v. 2.0 MB

NF7-SG

Hvis noen som vet det kan forklare meg littegrann om forskjellen på det vært til hjelp! Fordeler og ulemper kanskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eneste forskjell på NF7 v 2.0 og NF7-S v 2.0 er at S versjonen også støtter SATA disker.

Edit:Kjøp dette kortet.

Anbefaler at du også kjøper en slik og monterer den før du monterer hovedkortet inn i kabinettet.

Orginalviften er kjent for å ta kveld etter en kort stund.

Jeg har hatt NF7-S v2.0 selv,viften på det kortet begynnte å lage ulyder allerede etter 1 mnd.Bortsett fra det er Abit NF7-S v2.0 et sinnsykt bra hovedkort.

Legendarisk kaller noen det.

Endret av Morten K
Skrevet

er en del som mener det er et par ting til uten at jeg kan verken bekrefte det eller huske hva det var, bortsett fra at det var noen som mente lydkortet ikke var like bra, mene det er feil.

anyway, nf7-s v2.0 er veien å gå, da får du s-ata og dermed plass til enda et par disker plus at det er et kjempekort, muligens det beste socket A kortet noengang laget

Skrevet

vær snill, noen som enda sitter med ett nf7-s v2.0.... men venter bare på min kjære "venice" så blir alt bedre.

Jeg sier gå for NF7-s v2.0 beste hovedkortet jeg har vært borti for socket A, tok min barton 2600+ fra 1800@2200 (200x11) på stock spenninger.

l

Skrevet (endret)

Jeg ville gått for et av NF7-S-kortene, før eller siden kommer du nok til å få bruk for S-ATA ;)

er en del som mener det er et par ting til uten at jeg kan verken bekrefte det eller huske hva det var, bortsett fra at det var noen som mente lydkortet ikke var like bra, mene det er feil.

Jeg har hørt at lydkortet som er i dette hovedkortet er av ganske høy kvalitet, en av de beste integrerte løsningene...

Endret av MiSP
Skrevet

Jeg gikk for NF7-S v. 2.0. Jeg prøver å få så mye som mulig for pengene, da PC for meg bare blir en hobby jeg ikke har råd til å satse hele lønnen på. Å få et så godt HK for 350kr må jo være et scoop :!: Ytelsene er jo ikke langt unna det nyeste heller hvis man klokker litt på si... :thumbup:

Skrevet
Jeg gikk for NF7-S v. 2.0. Jeg prøver å få så mye som mulig for pengene, da PC for meg bare blir en hobby jeg ikke har råd til å satse hele lønnen på. Å få et så godt HK for 350kr må jo være et scoop :!: Ytelsene er jo ikke langt unna det nyeste heller hvis man klokker litt på si... :thumbup:

Bra kjøp det! :thumbup: Har et selv nå (skal selge), går som en kule...

Skrevet

Jeg har nettopp bestilt et eksemplar av dette kortet (demobrukt). Nå er spørsmålet mitt: Dersom det ikke følger med firewire-bracket etc., har jeg da noen mulighet til å få koblet til firewire??

Med andre ord: Finnes det firewire-bracket å få kjøpt som tilbehør? Jeg har sett etter det på komplett.no, men ikke funnet det. Jeg har et par firewire-hunn-kontakter liggende, men er redd for at tilkoblingene er for små til at jeg greier å lodde dem.

Og hvor får man evt. tak i 2*5-pins kontakt for hovedkort-tilkobling? Har lett på elfa uten å finne noe der...

Og et siste spørsmål: Er S-ATA-tilkoblingene på NF7S V2.0 kun for RAID-tilkobling, eller går det fint å kjøre kun én SATA-disk på kortet? Jeg bestilte nemlig en Seagate 200GB-disk i samme slengen...

Håper noen kan opplyse meg!! :)

Skrevet
Jeg har nettopp bestilt et eksemplar av dette kortet (demobrukt). Nå er spørsmålet mitt: Dersom det ikke følger med firewire-bracket etc., har jeg da noen mulighet til å få koblet til firewire??

Med andre ord: Finnes det firewire-bracket å få kjøpt som tilbehør? Jeg har sett etter det på komplett.no, men ikke funnet det. Jeg har et par firewire-hunn-kontakter liggende, men er redd for at tilkoblingene er for små til at jeg greier å lodde dem.

Og hvor får man evt. tak i 2*5-pins kontakt for hovedkort-tilkobling? Har lett på elfa uten å finne noe der...

Og et siste spørsmål: Er S-ATA-tilkoblingene på NF7S V2.0 kun for RAID-tilkobling, eller går det fint å kjøre kun én SATA-disk på kortet? Jeg bestilte nemlig en Seagate 200GB-disk i samme slengen...

Håper noen kan opplyse meg!! :)

Da vil jeg anbefale denne for å få en firewire port foran på pc'en.

Når det gjelder s-ata, så kan selfølgelig velge å kjøre med bare 1 stk. HD.

Skrevet (endret)

Hvis du kjøpte det demo kortet hos komplett til 350 .- så kan jeg berolige deg at det følger med USB/firewire bracket, og du kan trygt kjøre en stk Sata disk, det gjør nemelig jeg.

Endret av tness

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...