Gå til innhold

Ny pc (bygd) finner ikke sata disken!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du har prøvd begge driverene på siden?

æsj, så vrient dette skulle være da...

 

hva skjer? får du feilmeldinger denne gangen også?

 

litt off topic:

skal bare si en ting, du har sikkert ikke gjort det, men mange sata disker har to strøminganger, en vanlig strømingang, lik den som brukes på dvd- og cd-rom'er/brennere og så har du en ny SATA strøm ingang, på diskene pleier det å stå at du skal bruke enten eller, ikke begge delene, ville bare si dette, selv om du sikkert ikke har gjort det...

 

noen andre her som har en lik disk, som har et hjelpende ord? :-)

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar
HD skal være riktig tilkoblet den lager lyd og summer ved oppstart og nå finner pcen driverne og loader de opp, men XP finner likevell ikke HD  :no:  :no:  :no:

"Fersk" XP? (med SP2) ,

en enkel HD kan "trenge" JBOD drivere, bruker "integrert" SATA kontroller på nForce4 MB med en HD, har "Enabla" SATA konnectors og "Disabla" SATA-Raid i Bios. Har XP med SP2 og brukte ikkje floppy / drivere når eg la inn XP (ca. 2 mnd. gammelt).

Fant ikkje for mye info hos Abit, var en VIA-SATA driver, siden det virker som SATA "controller" er fra VIA som resten av styringa på kortet, kan det hende samme løsning som eg bruker, kan brukes ("Enabla" SATA connectors og "disabla SATA-raid controller(s)) - trenger XP med SP. Tror det er en guide på HW forumet under "lagringsmedier" for "streaming" av XP uten SP til ny XP CD med SP - gjorde det med min "gamle" XP Pro (fra høsten 2001).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...