Gå til innhold

Ny pc (bygd) finner ikke sata disken!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger diskdriver antagentligvis, er nok det som er problemet, bruker du windows xp, så må du trykke på den knappen som det står at du skal trykke på når du blir spurt om RAID drivere på begynnelsen når du booter windows installasjons cd'en.

Har du ikke driver, kan dette skaffes på din harddiskprodusent/hovedkortprodusents hjemmeside... Kan hende det følger med en driverdiskett...

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar
det er jo en Western Digital Caviar 250GB SATA 8MB 7200RPM men jeg finner ikke noe jeg assa, drivers assa. hjelp!

Ro deg ned ;-) vært borti dette før...

Din windows vet antagentligvis ikke hvordan den skal kommunisere med SATA disker, derfor trenger du en SATA driver for at den skal greie det, så du kan installere windows, prøv å gå inn på Western Digital sine hjemmesider...

Om du venter noen minutter, så skal jeg se om jeg kan finne det, nå er jeg snill mot deg ;-)

Lenke til kommentar
jeg har ikke floppy disk... giddet ikke å kjøpe d jeg!

dette kan være et problem... kan ikke låne en fra en annen maskin et øyeblikk?

mulig din windows aksepterer dette (at du f.eks brenner den til en cd)... se når du starter opp, trykk på det du skal (når den spør om RAID driver), se om den vil godta noe annet en A:

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Jeg har hjulpet to folk med SATA disk(er), i begge tilfellene MÅTTE det være en disket, på stasjon A:, mulig microsoft har forandret dette i senere cd utgivelser av windows xp, det burde de virkelig, helt lattelig å ikke la deg velge hvor du skal hente driveren fra! Sånn som i ditt tilfelle, når du ikke har diskettstasjon...

 

Om noen vet om en annen smart måte å gjøre dette her på, som ikke jeg vet om, så hjelp til folkens :-)

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar
NEI!!!

Nå kommer jeg meg ikke inn på XP install engang!! Stopper på DMI pool data någreier!!! Hjelp! kommer ikke videre den stopper der!

OK? Ja, dette hørtes ikke bra ut... Etter du prøvde en av driverene? Isåfall hvem av dem? høres litt merkelig ut men... noen som har et tips? fikk du windowsinstallasjonen til å sjekke cd'en din når den spurte etter RAID driver? gikk det å velge noe annet en A:? (eller lånte du kansje en diskettstasjon fra en annen maskin?).

Eller skjedde det bare når du igjen prøvde å starte windowsinstallasjonen (uten å prøve dette med driverene)...

 

Kjipt når man ikke får ting til å virke som de skal ;-)

Er ikke alltid greit...

 

hmm,,, DMI pool? er litt usikker på når denne startes...

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar
Vi må få vite hovedkort.. Derifra må vi finne ut hvilken S-ATA kontroller du har koblet den til også kan vi finne en driver til den S-ATA kontrolleren..

 

Pust rolig dette skal ordne seg..

ja, som jeg nevnte tidligere så må du enten ha sata driver fra hddprodusent eller hovedkortprodusent, har vært et tilfelle før der det gikk fint med sata driver fra hddprodusent (som jeg har erfart), og siden han ikke nevnte hvilket hovedkort han hadde og fra hvilken produsent (kunne jo spurt om det, nå jeg tenker på det i ettertid), så sjekket jeg ut dette med sata driver fra hddprodusent først...

 

jada, du får det nok til, må bare få windowsen din til å sammarbeide med hdd'en/kontrolleren ;-) til syvende å sist får du det nok til, ta da godt vare på cd'en/disken med driveren :-) hehehe...

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar
:thumbdown: oki no finn den WinXp cden og den bynne å last den opp åsså når æ ska lægg inn raid kontrolleren fra disken så kommer denne feilmeldingen opp: File txtsetup.oem caused an unexpected error (512) at line 1742 in d:\xpclient\base\setup\oemdisk.c. Dette skjer når jeg skal installere driveren til min Sata harddisk trenger seriøst hjelp no assa! :no: :no: :no:
Lenke til kommentar
:thumbdown: oki no finn den WinXp cden og den bynne å last den opp åsså når æ ska lægg inn raid kontrolleren fra disken så kommer denne feilmeldingen opp: File txtsetup.oem caused an unexpected error (512) at line 1742 in d:\xpclient\base\setup\oemdisk.c. Dette skjer når jeg skal installere driveren til min Sata harddisk trenger seriøst hjelp no assa! :no: :no: :no:

OK, hmm... ikke alltid pc'er vil sammarbeide ;-) hehee... men, hvilket hovedkort har du, merke og modell (nøyaktig)... Du kan prøve driveren til hovedkortprodusenten, det burdet eksistere en der også...

Lenke til kommentar

fikk med en diskett det er den som klikker

du får alt i samma sleng :p

Abit VT7, VIA PT880, Socket-478, ATXLAN, SATA, Raid, Lyd, AGP8X

Chenbro Side panel til Gaming Box"B" cutting with transparent cover

Chenbro Gaming Box Blue350W Strømforsyning

Sunsway/ST Lab PCI FireWire 2+1Pm/Ulead Video Studio v7.0SE

Intel Pentium 4 3.2GHz PC800 Socket 478,1MB, Prescott, BOXED m/vifte

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MBUnbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DDRAGP8X,256bit bus,DVI-I,TV-Out,Lite-Retai

NEC DVD recorder ND-3520A IDE BlackBulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Cooler Master Ultra VortexCPU-Kjøler

Samsung 17" LCD Syncmaster 710V TCO99Skjerm,Silver

Western Digital Caviar 250GB SATA8MB 7200RPM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...