HondaNSR Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Hei. Har plutselig fått opp at eg må registrere windows før eg logger meg inn. Dette er ikkje det største problemet, fordi eg har tenkt til å formatere pc`en og legge inn nytt windows siden det er engelsk xp på nå. Det største problemet mitt er at eg må ha tak i noen dokumenter som ligger på pcen, blant annet timelisten min. Den ligger på windows partisjonen under mine dokumenter. Noen som har eit tips om hvordan eg kan få ut denne filen + noen til?
Kvammis Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Stappe disken inn i en annen maskin, hvis du har tilgang til det
HondaNSR Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Kan vell føye til at eg hadde passord på min profil, med andre ord vanskelig å komme seg inn i mine dokumenter, og at det er en bærbar pc det er snakk om.
Kvammis Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Hva med å kjøpe windows da ? (Hvis du har det er det vel bare å registrere)
mr_trout Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Det finnes overganger fra vanlige ide kabler til 2,5" disker. Får du maskinen inn i en annen maskin, er det bare å logge på som administrator og via sikkerhetsinnstillingene ta over eierskapet til mappen. Her spørs det hvor mye arbeidsinnsats filene er verdt.
HondaNSR Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Tja, sjefen skal ha dokumentasjon på alt eg gjør, så eg må ha timelisten vertfall. Ellers går en god del penger i vasken. En overgang fra 2,5-3,5" hdd kan vere grei å ha i mange tilfeller, men tror det passer bedre med et harddiskkabinett, eller kansje en overgang likevell, siden eg har 3,5" hdd kabinett. Kan vertfall ikkje ha harddisken i noen pc, fordi gamlingens pc står dårlig til og har sann "Garantilås", så åpner eg kabinettet blir det bråk i hus, og garantien ryker.
HondaNSR Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Kjøpe windows? Koster jo flesk det! Har liggende en version som en slipper å registrere.
Kvammis Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 (endret) Nå er vi kanskje litt utfor rettningslinjene.. Men, skaff en crack e.l. så slipper du å formatere også Men såklart må du jo kjøpe Windows også Endret 12. mai 2005 av m3tro89
HondaNSR Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Trenger ikkje å kjøpe Windows, har det. Men kan ikkje bruke licensen på den versionen eg har nå. Har sendt mail til en lokal butikk angående adapter, så får eg sikkert svar imorgen. Så da er alt ordnet, håper eg.
Kvammis Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Går det ikke også å bruke programmer som Ghost i DOS da ? Kunne ghostet OS disken din til en Extern harddisk e.l.
HondaNSR Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Eller innstalert OS på den eksterne disken min å bootet maskinen på den. Det du mente kansje ?
Kvammis Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Ikke så dumt det heller.. Hvis maskinen din støtter boot fra Firewire/USB, men det gjør vel de fleste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå