Fredrik90 Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 hei Har nå klart å se mge helt blind på denne koden. klarer ikke å finne feilen. c:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Flight-Real\Bitmap.h(22) : error C2011: 'Bitmap' : 'class' type redefinition c:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Flight-Real\Bitmap.h(22) : see declaration of 'Bitmap' class Bitmap { public: Bitmap(); ~Bitmap(); GLuint modelTex; AUX_RGBImageRec *texture; AUX_RGBImageRec *LoadBMP(char *Filename); bool LoadTexture(char *filename); }; noen som har en en anelse?
JBlack Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Er Bitmap en klasse et annet sted? Inkluderer du fila to ganger? #ifndef _BITMAP_H_ #define _BITMAP_H_ class Bitmap{....}; #endif
Fredrik90 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Skrevet 11. mai 2005 har gjort det med ifndef osv. den er ikke definer et annet sted nei. den er heller ikke inkludert 2 ganger.
hishadow Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 (endret) ta med hele koden, Bitmap.h. Endret 11. mai 2005 av hishadow
Fredrik90 Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 her: #ifndef bitmap_defined #define bitmap_defiend #include <windows.h> #include <stdio.h> #include <gl\gl.h> #include <gl\glu.h> #include <gl\glaux.h> #include <gl\wglext.h> #include <iostream> #include <cstdlib> #include <iomanip> #include <climits> #include <fstream> #define GL_TEXTURE_MAX_ANISOTROPY_EXT 0x84FE #define GL_MAX_TEXTURE_MAX_ANISOTROPY_EXT 0x84FF using namespace std; class Bitmap { public: Bitmap(); ~Bitmap(); GLuint modelTex; AUX_RGBImageRec *texture; AUX_RGBImageRec *LoadBMP(char *Filename); bool LoadTexture(char *filename); }; class Tga { public: Tga(); ~Tga(); bool LoadTGA(char *filename); void Setup_texture(); bool WriteTGA(char *file, int width, int height, unsigned char *image); void FreeImage(); unsigned int ID; int imageWidth; int imageHeight; unsigned char *image; int type; }; #endif Bitmap.h er inkludert i: Bitmap.cpp og Model.h
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå