Gå til innhold

Maxtor DiamondMax Plus D740X 40 GB. Bra disk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt grei harddisk uten store pluss eller minuser. Eneste minus er kansje at tomgangsstøynivået er litt høyt sammelignet med andre 7200rpm HD jeg har hatt. Hvis du skal kjøpe deg en ny HD så bør du kansje kikke litt på hvor du handler, jeg kjøpte min på ITButikken og fikk tilsendt en som var DOA, det gikk et par måneder før jeg fikk en erstatningsvare... Sats på å kjøpe her i norge (etter prisen å bedømme så tenkte du vel på ITButikken, les webshoptesten),kundestøtte og rask service er gjerne verd en merkostnad på 5%. PS. Legger du i 100-150 kroner ekstra så kan du få en HD som er dobbelt så stor (IBM Deskstar 120GXP 80GB).

Lenke til kommentar

Forstår din bekymring når det gjelder IBM harddisker for de har ikke et godt rykte på seg etter 60GXP skandalen. Var selv litt betenkelig men det ser ut som man kan ta det helt med ro, var en tur inne på noen nettshopper for å finne feilprosenten på 120GXP harddisker og til min forundring så var det nettopp denne disken de har hatt minst service på... Se selv hos ITButikken: IBM:http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=Act611786 ,

MAXTOR:http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=c20683929 , her ser du at maxtor's HD'er sendes dobbelt så ofte til service sammenlignet med IBM! IBM har som sagt fått et dårlig rykte men det ser ut som det er rettet på med disse diskene. Mine 5 cent...

Lenke til kommentar

Hentet ifra ItButikken:

MAXTOR D540DX 40GB IDE100 Reparasjon %:5.13

MAXTOR D540DX 80GB IDE100 Reparasjon %:2.84

IBM Deskstar 120GXP 60GB IDE100 Reparasjon %:2.18

IBM Deskstar 120GXP 80GB IDE100 Reparasjon %:1.47

IBM Deskstar 120GXP 120GB IDE100 Reparasjon %:4.55

WD Caviar WD1200BB 120GB Reparasjon %:7.06

WD Caviar WD800BB 80GB Reparasjon %:2.25

Seagate Barracuda IV 80GB IDE100 Reparasjon %:3.88

 

Fordelen med itbutikken er jo det med rep. %... du kan se om disken suger mye eller lite... så det du må vurdere er vel hvor mye hden skal støye. IBM støyer nok litt, og Seagate støyer lite... WD er vel midt imellom ca. Maxtor vet jeg ikke.

Mvh Bruno G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...