yahord Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 (endret) jeg skulle kjøpe en ny data gjennom jobben, men så ble jeg tvunget til å kjøpe gjennom DELL ( ). Uansett så tenkte jeg at siden det går gjennom jobben, så kan jeg like godt tvinge it-sjefen til å slenge med et X850 PE. Men nei! Det var for sent. Nå endte jeg opp med et jævla x300se! I dag prøvde jeg å få han til å bestille et nytt kort, men han sier at jeg har et for lite kabinett. Kabinettet mitt er slik: Mini-Tower 41,1 cm / 16,1 tommer (høyde), 18,8 cm / 7,4 tommer (bredde), 44,7 cm / 17,1 tommer (dybde). Er det for lite? Endret 11. mai 2005 av yahord
sixx Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 (endret) Dette Kortet er like høyt som en PCI-e sak. Så det er nok ikke god nok unnskyldning fra sjefen din at det er for stort. Det tar ca. akkurat like stor plass som et hvilket som helst annet pci-e kort. Edit: Men til gjengjeld ser jeg at du hadde et mini-tower, så da er jeg faktisk ikek helt sikker, men jeg ville antatt at det passer. Endret 11. mai 2005 av sixx
Olavxxx Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 hei du! Jeg har selv en liten pc: Soltek Q-Bic barebone. pc'en min er 20cm høy, 20cm bred og 33cm dyp. Jeg tror jeg får plass til det nye skjermkortet jeg bestillte i går: GeForce FX6800GT Jeg ringte komplett før jeg bestillte og han jeg snakket med, hadde selv et 6600GT kort i sin barebone. Anyhow, man har jo angrefrist om produktet ikke svarer med forventningene. mao. kan han bestille og sende i retur om det ikke passer.. (jfr. postordre).
yahord Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Glimrende! Nå skal han høre ass Den dusten prøver hele tiden å lure meg. Uansett så skylder han meg en tjeneste
gsn Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Kan hende det feks står en strømforsyning i veien, mini kabinetter pleier å ha en sær layout, hva med å ta et bilde med kabinett døren av ?
yahord Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 (endret) God ide Endret 12. mai 2005 av yahord
gsn Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Ut ifra det jeg ser på bildet er det plass til et x850xt pe
ds.nitram Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 I verste fall kan du jo bare jo køpe ett nytt kabinett (så er det ingen som ser at du har en dell)
tørrfisk Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Jeg hadde en Dell Dimension 4600 som var et mini-mini-tower og nesten dobbelt så lite volum som mitt nåværende fulltower, men jeg fikk plass til 6800GT (strømforsyningen i dell'en var imidlertid for dårlig til å dra det, så jeg fikk konstante bluescreens, HUSK på dette!! Standard psu i Dell er 250W!
Olavxxx Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Jeg hadde en Dell Dimension 4600 som var et mini-mini-tower og nesten dobbelt så lite volum som mitt nåværende fulltower, men jeg fikk plass til 6800GT (strømforsyningen i dell'en var imidlertid for dårlig til å dra det, så jeg fikk konstante bluescreens, HUSK på dette!!Standard psu i Dell er 250W! jeg snakket med komplett og de sa at i en barebone med 250w psu, skal den klare å dra et 6800gt.. vet ikke om det er "seigere" psu i barebone? eller om det bare er pga. man som oftest har færre komponenter i en barebone, enn i et fulltower? jeg har feks. bare en harddisk, en dvd/cd-r combodrive. lyd og lan er innebygget på hovedkort. om min psu er for liten, må jeg vel prøve å få tak i en kraftigere psu.. evnt mekke noe ekstern psu system.. har ikke blitt helt ferdig med å klø meg selv i hjernen.
tørrfisk Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 PSU'en i min dell var kvalitet, peak er vel rundt 300 eller noe, men likevel var det ikke nok til å dra min beskjedne maskin. Hadde bare 1 stk cd brenner, ide harddisk og skjermkort som brukte molexplugger. Skifta PSU og alle problemene var borte.
yahord Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Skrevet 13. mai 2005 (endret) TØRRFISK: jeg skjenner en som heter Skjalg! Skjalg Ærling, faktisk. DaButcher: Hvor mye ga ditt gamle kabinett som ikke kunne dra 6800? hvor mye er for lite..? Selv om det kabinettet jeg har ikke ligner helt på det nye MT til optiplex, så er jeg ganske sikker på at det er det jeg har, bare eldere eller nyere. Står det i hvert fall HER at det har 350 W. og i minste fall 250.. hvis det er et vanlig MT jeg har (selv om det ikke ser sånn ut). http://www.skjalg.com hehehe Endret 13. mai 2005 av yahord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå