ccod Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Hallo folkens, Har nettop kjøpt DVD brenner til PC'en min (NEC 3520), og siden jeg ikke er 100% datakyndig lurte jeg på om noen kunne si meg om jeg har installert den riktig. Etter å ha plassert den i en ledig slot under DVD ROM'en koplet jeg den opp i samme power kabel og data kabel som DVD ROM'en. Jeg plasserte "bryteren" bakpå slik at DVD brenneren sto som "slave". Deretter startet jeg PC'en og gikk inn i BIOS'en og "slo på" DVD brenneren. Har ikke installert noe driver, da PC'en ikke har spurt etter dette. Jeg har brent ei plate etter dette, og det virka fint.. Problemet er bare at av og til når jeg starter PC'en får jeg en feilmelding om at PC'en ikke finner DVD brennern.... -Så, har jeg gjort noe gale? (det hører forresten med til historien at den ny musa, mx 1000, ikke alltid virker ved oppstart heller.. Kan det være en sammenheng?)
Moltrez Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Du har installert den korrekt, men jeg ville satt DVD-brenneren du primært bruker til master, og den andre til slave. Det kan godt hende hovedkortet ditt spiller deg et puss.
ccod Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Skrevet 11. mai 2005 Takk for det, Jeg får følge litt med å se om det utvikler seg til et problem....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå