Gå til innhold

Kjøp av allsidig laptop med GOD ytelse


Anbefalte innlegg

Trenger en bærbar som ikke er for stor og tung til å ta med på forelesninger daglig. Den bør også kunne kjøre nyere spill smooth, uten problemer.

 

Valget hadde egentlig falt på en Dell Inspiron 9300, men etter mye synsing kom jeg frem til at den kanskje ble litt for stor til å dra med seg..(noen erfaringer med dette?)

 

Ønskede spesifikasjoner:

- "Glossy" skjerm, min. WXGA/XGA (etter å ha prøvd glossy er det vanskelig å nøye seg med en vanlig)

- min. 1,6GHz cpu

- skjermkort som egner seg til spill av nyere dags dato, (min. Geforce 6600 / X700)

- 1024 ram

- godt sammenskrudd chassis, (helst ikke noe "plastic fantastic")

- Dvd-brenner og trådløst nett.

- God batterikapasitet, 2 timer +

- Pris: < 16-17 000

 

Er klar over at det er vanskelig å finne noe som passer dette.. nettopp derfor jeg har et problem, hehe.

 

MPX KN1 og Cinet 1300 er for så vidt interessante, men har fått intrykk av de er litt vel plastikk og dårlig sammenskrudd. I tillegg har de ikke glossy skjerm.

 

Noen som har peil på om det finnes, eller kommer noe før sommeren som oppfyller kravene mine? hvis ikke må jeg vel gå for en Dell i9300 med tilhørende ryggsekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket ut whitebox maskinene.. De fleste kommer med ATI Radeon 9700 skjermkort, noe jeg ikke finner tilfredstillende. Må nesten ha PCI-E når man først skal betale en god sum for maskinen. Er også litt skeptisk til Whitebox som firma, bare nettsidene vitner om at man ikke skal se bort i fra at de har gått konkurs om et par år. Da blir det slit med garanti/kjøpslov. Men uansett takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...