Gå til innhold

mest ettertraktede klassene?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Guilden min sliter med og få aktive drooods. Warriore på Ravencrest er ikke noe problem. Sånn som på azuregos/onyxia så er det nesten altid warriore som ligger øverst på dmg staten :/ så en flurry war kan faktisk gjøre gankske så bra dmg med earthshaker :D

Jeg trur drood er mest ettertrakta

Endret av GullApE
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Både Shaman/Rogue/Mage/WL out dmg en Hunter på de fleste raids btw. Ja og da regner jeg med Pet.

Jeg har nå sett flere plasser at hunter kommer på andreplass etter rogue's når det gjelder DPS, hvor henter du disse talene fra?

Skrevet
Priest, Rogue, Warrior og Mage....de får alltid gruppe....

Tja, mulig det er annerledes på din server, men på skullcrusher florerer det av rogues, både på alliance og horde-siden. Og når man som oftest ikke trenger mer enn bare 1 rogue (og noen ganger ikke i det hele tatt), så er de den klassen som har vanskeligst for å finne gruppe.

Skrevet

Det er faktisk nesten plagsomt ille å spille priest. Bare i går fikk jeg vel en 10-12 henvendelser fra ymse grupper som ville ha meg med til Stratholme etc. etc.

Personlig gjør jeg aldri pick-up grupper, og i lengden blir jeg faktisk lei alt maset om å joine for det ene og det andre.

Spiller en god del solo, og duoer også mye med en warlock venn fra Nederland.

Forøvrig kan jeg legge til at det er veldig lett å solo en priest så lenge man vet hva man holder på med. Det viktige å guske på som priest solo er at man ikke skal pulle for mange mobs om gangen, så det er viktig at man hele tiden passer godt på hvor man står så ikke flere mobs kommer løpende.

Skrevet
Definitivt Priest og Warrior som er mest ettertraktet. Begge er relativt vanskelige å soloe med tho såvidt jeg har hørt ;)

Kommer an på hva slags build man har det. En warrior i guildet prøver nå å få tak i Reaper, så han tar SM runs(siste delen) alene eller i en liten gruppe i stedet for å bare mine.

Alene bruker han ca. 20 min. og tjener 15-20 gull. Sammen med en priest og mage så bruker de ca. 14 min. og må dele det samme gullet på 3…

En lvl 60 mage klarer sansynligvis ikke å drepe de 2 siste bossene i SM, mens en warrior ikke har noe problem. Har fulgt med en del på dmg. Meter i instances, og en arms/fury warrior står ikke veldig langt tilbake for en rogue….I pvp er en ms warrior med reaper noe av det skumleste man kan møte. En mage dør på 1-2 hits…

Warrior er den klassen som er mest gear dependant i WoW.

Skrevet

Mest ettertraktede klassene, tja. Generelt vil jeg si at for instanser og elite quest trenger man alltid en tank, healer og dps klasse + en crowd controller (i mitt syn en spiller med en klasse som bidrar til å sette en mob ute av spill uten at det koster healing på denne spillern/unødvendig aggro etc) Viktigste er jo uansett at mobsene slår på den spillern med høyest armour pga melee dmg reduction, så healern kan bruke mindre mana, at DPS classene putter opp god damage average uten å ta aggro eller vedvarende aggro etc.

Tanker:

- Warrior, paladin, druide, shaman (note de må være speccet rigktig)

- Main tank, Warrior er mest effektiv i high end instanser, med shield wall, taunts, høy AC med 1H og skjold. Til å overleve generelt og ta skade samt holde aggro (triks er jo å la ham få litt tid på å bygge opp aggro dog)

- Paladin, druide, shaman funker bra som off tanker (en druide jeg kjenner har jo 53,6% damage reduction i bear form, en paladin jeg kjenner har 6000 ac + etc) og en stor bonus med de klassene de kan oxo heale og har diverse andre funksjoner som totem bruk(shammie), cleanse(pala), dot(druide)

Healer:

- Priest, druide, shaman, paladin

- Main healer, Priest/druide

- Off healer Shaman/paladin/druide

DPS:

- Rouge, mage, hunter, warrior

- Rouges så sant man ikke bruker mye aoe, vil stort sett gå seirende ut av damage dealing statsa i high end instanser, har målt damage i MC, Strat, Scholo, UBRS etc. Rouges ligger på de første plasseringene fulgt av mage/hunters litt avhengig av hva disse gjør. Men man skal ikke undervurdere en fury/arms specca warrior. Uansett har disse klassene tilnærmet likt utstyr sammenlignet med klasse vil de gjøre jevn god skade i løpet av en instanse.

Div:

Uansett nå har man fått på plass main tank, main healer, main dps, er fortsatt 2 plasser igjen så hva velger man.

Går utifra et "normalt" setup på warrior, priest, mage.

Gruppa har der en god MT, Warrior med høy AC, taunts og de skills som skal til for å holde aggro. Presten disc/holy speca er vel udiskuterbart et førstevalg som main healer. Valgte magen pga lav aggro, javn dps, crowd control på humanoids/beast med poly, og aoe når det trengs for ikke å glemme remove curse.

Hva skal man ha med i tillegg:

Warlock:

- en demon for enhver situasjon, imp + stam (hjelper hele gruppa), voidwalker for off tanking, sucubbuss for crowd control(seduce), felbeast mot castere

- SOULSTONE, healthstones for å ungå wipe = corpse run og måtte cleane fast spawned patrols etc på nytt igjen.

- Curse, som hvis man har castere virkelig gir en høyere merverdi til disse, med debuffs på mobs

- dotter, fear(rett bruk dog man vill ikke pulle "halve instansen")

Hunter:

- Best pullers i spillet hvis folk gidder å høre, jeg personlig elsker grupper hvor hunterne gjør såkalte safe pulls med frost block traps etc

mobs -- hunter pulls -- trap -- tank -- hoved gruppen

Hvor -- er avstand, ofte står hoved gruppa spikra oppe i trappen og da mister liksom safe pull sin verdi. Trikset er å la hunteren gjøre disse. Uansett kan man bruke det i kombo med shackle, poly, zap. Trikset er at huntern har leather, ranged, fake death og pet så...

- Pet, for å taunte aggro fra castere eller tanke caster mobs som bryter zap eller poly

- tracking, en hunter veit alltid hvor mobsa er ^^, så man slipper at patruljer pulles med i vanlige pulls

- høy dps fra ranged, de kan nuke en mob av main tank eller hvem som helst annen for så å fake død og la pet ta midlertidig aggro

Rouges:

- zap, lockpicking, høy dodge og beste single target dps i spillet. + stealth for å speide og se etter patruljer etc

Uansett jeg har sikkert misset noen poenger for noen klasser, tingen er at hvis du spiller klassen din på de sterke sidene, er en grei person har du aldri problem med å finne grupper for vanlige instanser. Her bygger du grunnlaget for å få være med på Kazzak, Azur, MC, onyxia etc. Og finner man nok hyggelige online venner kan man jo ta med 1 warrior, 5 mager, 1 warlock, 3 prester og AOE omtrent hele strat/scholo - noen bosser og slaughter house :-)

Skrevet (endret)
- SOULSTONE, healthstones for å ungå wipe = corpse run og måtte cleane fast spawned patrols etc på nytt igjen.

Paladins har også en spell som heter divine intervention, som gjør at man kan unngå wipe og lange turer tilbake til kroppen sin. Uheldigvis er det mange paladins som aldri bruker denne spellen.

Endret av Jerre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...