Gå til innhold

Vannmodde Taisol CGK760?


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest om 80mm viftemodden på Taisolen, har jeg tenkt å kjøre et slikt system foreløpig ettersom Taisolen bare koster 75,- billig og bra.

 

Men så kom jeg til å tenke på noe inatt mens jeg ikke fikk sove: Jeg tar en taisol ribbe og fjerner vifta og lager en eller annen vanntett kappe rundt kjølefinnene og setter på nipler for vannslanger...

 

Sannsynligvis må det lages to vanntette kapper på hver side av ribben, siden festeklipsen ligger i midten. Og vannet vil jo ikke gå direkte mot cpu kjerna, så det blir nok ikke like effektivt som de beste vannblokkene. Men burde ikke dette fungere like bra som en viftekjølt taisol?

 

Alt. kunne det kanskje borres små hull i finnene slik at overflatearealet økes. Denne potensielle modden kan jo bruker på stort sett alle ribber. Tenk bare på den nye Termaltake 800 ribba av reint kobber...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om, så er det faktisk akkurat dette prinsippet Innovatek bruker på sin største vannblokk. De har en enorm kobberklump i midten som varmes opp av cpu, og den har relativt små finner på siden som skal øke overflatearealet. Men uansett, på Innovatek sin kommer heller ikke vannet direkte på cpu og denne blokka har jo fått mye skryt den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...