Gå til innhold

ie bug: blokk-elementet utvider seg ved :hover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager et nytt design til bloggen min. Link til siden. Alt har gått fint til nå, bortsett fra når jeg skulle teste siden min i internet explorer. Da viste det seg at menyen utvider seg når man holder pekeren over en knapp (såkalt :hover). Jeg aner ikke hvorfor dette skjer. Knappene er blokk-elementer i en <ul>. Vet noen om en løsning på dette problemet?

Stilarket

Hjemmesiden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OT: Ville bare si at den bugen så litt morsom ut, som om du har gjort det med vilje. Så litt animert ut :) .

Måtte bare si det, hjelper jo ikke deg da :ermm:

Skrevet

Det er desverre en "bug" med margin her med IE. Opplevd dette selv før. Husker nå ikke helt løsningen. Tror jeg droppa bruk av margin og brukte padding-bottom e.l. istedet. Men i ditt tilfelle kan dette igjen by på problemer, pga bakgrunnsbildet.

Men ikke testet dette selv, men du kan prøve på a:hover å ha margin-bottom: 2px; der også.

Skrevet

Ja jeg tror det. Ny url. Har ikke teste i opera. Litt dumt fordi jeg får ikke til ieCapture heller. Men nå er buggen ihvertfall fikset. Har testet i både Firefox og ie, og det fungerer ihvertfall.

Skrevet
Og da virker det også i Opera, Firefox o.l?

Ja selvfølgelig. Padding kan på en måte settes likhet med margin, bare at margin er utenfor border og kan kollapse med andres margin. At 1+1=1 ;)

Skrevet
Ja jeg tror det. Ny url. Har ikke teste i opera. Litt dumt fordi jeg får ikke til ieCapture heller. Men nå er buggen ihvertfall fikset. Har testet i både Firefox og ie, og det fungerer ihvertfall.

Den fungerer fint her, i Opera v8.0.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...