Gå til innhold

Forslag til objektiv med stort zoom-omfang?


Anbefalte innlegg

Jeg er mye på turer hvor jeg ikke har anledning til å bære med meg flere objektiver, men må klare meg med ett. På disse turene tar jeg stort sett landskapsbilder, helfigur, noe bymiljø og prøver å få tatt litt dyrebilder. Det er disse dyrebildene som er hodepinen min, for da trenger jeg en kraftig telelinse.

 

Jeg hadde et Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC, men leverte den tilbake til butikken. I tillegg til treg autofokus var det så vidt bildekvaliteten matchet kit-objektivet til Canon 350D, og på full tele synes jeg det var sørgelige greier.

 

Nå lurer jeg på å kjøpe Canon EF-S 17-85mm f/4-5,6 IS USM. Jeg vil heller ofre noe tele fremfor vidvinkel. Er det noen som har kommentarer til det objektivet eller andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

Jeg har inegn erfaringer med det objektivet selv, så jeg kan bare sitere noe jeg kom over på dette forumet:

 

"I utgangspunktet var jeg ikke begeistret for 17-85mm linsa fra Canon da den er relativt lys-svak, men likevel endte jeg opp med denne linsa. Hovedgrunnen min var at den dekket hele zoom-området jeg var interessert i slik at jeg ikke trengte å bytte så mye frem og tilbake mellom linsene.

 

Etter å ha brukt kamera med denne linsa en periode nå angrer jeg ikke. Jeg er meget fornøud med kvaliteten både på bilder og i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...