sthomas Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 (endret) har nettopp kjøpt meg en HP Pavilion dv4016. i en test hw.no hadde av denne makinen har andmelderen skrevet: 3Dmark03-ytelsen er noe skuffende, og legger seg bak de andre maskinene vi har testet med tilsvarende skjermkort. Grunnen til den svakere ytelsen er valget HP har gkort med å benytte seg av DDR(1)-minne. Alviso-brikkesettet klarer ikke å fungere med doble minnekanaler med DDR(1)-minnet, slik at man taper mye på ytelsen ved bruk av den integrerte grafikkløsningen. hva kan jeg gjøre for at ytelsen kan bli bedre? er veldig fornøyd med makinen som den er, men bare lurer? Endret 10. mai 2005 av sthomas
sveinsel Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Sette inn mer minne (eller bytte til større moduler) hvis der er plass.... Partisjonere hardisken sånn at C: blir ca. 10Gig. Og holde maskinen i trimm.
Elf_ Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Hjelper ikke og bare sette inn mer minne, må ta ut ddr1 minne og sette inn to nye moduler med ddr2 minne for og øke båndbredden
knut Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Det er forskjellige slotter for DDR(1) og DDR2-minne, og denne maskinen takler bare DDR(1). Grunnen til dette er gjort for å spare penger, det kan f.eks. tenkes at HP har hatt mange DDR(1)-moduler på lager, og at de får kjøpt inn dette langt rimeligere enn DDR2. Ikke så rart med tanke på at dette er en rimelig maskin.
sthomas Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Skrevet 11. mai 2005 Det er forskjellige slotter for DDR(1) og DDR2-minne, og denne maskinen takler bare DDR(1). Grunnen til dette er gjort for å spare penger, det kan f.eks. tenkes at HP har hatt mange DDR(1)-moduler på lager, og at de får kjøpt inn dette langt rimeligere enn DDR2. Ikke så rart med tanke på at dette er en rimelig maskin. vil det hjelpe og oppgradere til 1024 DDR(1) ?
knut Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 vil det hjelpe og oppgradere til 1024 DDR(1) ? Det vil ikke hjelpe på grafikkytelsen nei, dessuten kan det være en dyr oppgradering da du må ta ut en av modulene som allerede er i maskinen.
sthomas Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Skrevet 11. mai 2005 hva med og kjøpe 2 512 brikker? vil det lønne seg?
knut Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Om du bruker den til applikasjoner som trenger mye minne er det alltid greit med mer ram, men om du skal oppgradere anbefaler jeg heller at du kjøper en 1 GB brikke og tar ut den ene 256 MB brikken. Du må selv finne ut om du har behov for ekstra ram, men til vanlig "kontorbruk" trenger du ikke mer enn 512 MB foreløpig.
sthomas Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Om du bruker den til applikasjoner som trenger mye minne er det alltid greit med mer ram, men om du skal oppgradere anbefaler jeg heller at du kjøper en 1 GB brikke og tar ut den ene 256 MB brikken. Du må selv finne ut om du har behov for ekstra ram, men til vanlig "kontorbruk" trenger du ikke mer enn 512 MB foreløpig. hvor kan jeg kjøpe en 1 GB minne brikke som passer til min makin? link meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå