Gå til innhold

Windows War Windows xp 64 pro Vs Windows xp 32bit


Anbefalte innlegg

Yo Fellow Nerds :whistle: Jeg føler det er tid for å formatere snart. men jeg er usikker på om jeg skal vente på xp64, burde jeg det ? spiller en god del WoW og Half life 2 Deathmatch og bruker Nod32 Beta 2.5, Funker 32bits programmer på 64bit systemet ?

 

Update : Skiftet navn, Når mener DU at tiden er inne for å bytte til 64 bit ? selv så er jeg ganske ivrig på å få gjort det fort men er jo delvis gamer da og bruker en del programmer fast og sånt. Skulle gjerne vist mye mer om xp64 bit enn jeg gjør i dag. ja vist google it :cool:

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

32bits programmer skal fungere helt fint i WinXp 64. Jeg har selv prøvd betaene av 64bits WinXp og har ikke hatt problemer med 32bits programvare. Det kan i teorien gå litt tregere med 32bits i Win 64 fordi 32bits data skal gjøres om til 64bits, men dette merker du ikke noe av. Jeg tror ikke det støtter 16bits programvare.

 

Tenk på hvor mange programmer som måtte skrives om til win 64 hvis ikke det var bakoverkompatibelt.

Lenke til kommentar

tror nok at du må dual boot xp32 og xp64 pga drivere til div hardware. Logitech har ikke kommet med drivere til mus eller tastatur, så du får ikke brukt spesial knapper. Mange drivere til printere er heller ikke laget enda. Jeg prøvde og spille sacred i win64 men det funket ikke, og det er nok flere spill som ikke funker.

Lenke til kommentar

Betaen eller Release Candidate 1 og 2 kunne man laste ned fra internett via Microsoft sine hjemmesider. Jeg vet ikke om dette er mulig lengre, men du kan jo søke på hjemmesidene til Microsoft.

 

hEvial, har du prøvd å reinnstallere Sacred etter du innstallerte win xp 64? Kanskje det fungerer da?

Lenke til kommentar
Når mener DU at tiden er inne for å bytte til 64 bit ? selv så er jeg ganske ivrig på å få gjort det fort men er jo delvis gamer da og bruker en del programmer fast og sånt. Skulle gjerne vist mye mer om xp64 bit enn jeg gjør i dag. ja vist google it :cool:

Bytt til Windows64 om et halvt års tid. Det er et lite fåtall av drivere, programmer, og ikke minst; det er så godt som ingen spill som støtter 64-bit i dag. Til og med Office er ikke ferdig i 64-bit versjon enda! Hvis du er hardcore gamer tror du vel SLI er tingen i 64-bit fordi alle benchmarkene bruker 64-bit når de skal teste det? Nei, ikke engang SLI driverne til nVIDIA funker bukbart i 64-bit Windows enda. Det er lite vits i å bytte enda.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ville faktisk også ventet, spesielt om du spiller spill som er cpu avhengig vil jeg tro.

 

De nyere mer grafikk-kort avhengige spilla som Doom 3 osv. vet jeg ikke hvordan går i x64 men de har teset litt forskjellige spill i denne testen

 

Synd de ikke testet litt flere spill. Men som du ser er det ganske store fps drops her og der. Håper ikke dette er gjenspeilende for spill som Hl2 og Doom 3 også... men det gjenstår og se..

 

Avventer intill videre jeg ihvertfall =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...