Gå til innhold

Hvilket Lian Li?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt lian li pc61usb altså svart utgave av pc60.

 

er godt fornøyd med kassa selv om den bare er midi tower.

 

den har 4 luker foran til cd dvd osv. og 2 stk til diskettstasjon, zip osv.

 

en temmelig ordinær kasse egentlig, men det som er ulikt fra andre kabinett jeg har hatt (Aopen big og midi) er at den har en vifte bak ved prosessor og strømforsyningen, 2 foran som jeg får best effekt kjølemessig av å kjøre på laveste turtall :wink:, en i taket på esken som jeg ikke gidder å ha i gang da den utgjør bare en kjølegrad på mitt system.

 

harddiskene festes litt merkelig. Du får plass til inntil 5 stk vertikalt i et feste som kan tas ut og enkelt settes inn igjen. De blir montert rett bak de to 80mm viftene i front så mine 2 disker har det fint akkurat nå.

 

i stedet for vanlige avstandsskruer mellom kabinett og hovedkort bruker en noen slags klips som spretter inn og holder hovedkortet borte. Fungerer greit.

 

ide enhetene festes på gamlemåten med skruer så helt skrueløst system er det ikke. I tillegg må du bruke 4 skruer bak på strømforsyningen i tillegg til 4 tommelskruer som du får med mange av.

2 stk tommelskruer for å løsne sidedørene

4 stk for å løsne "brettet" som hovedkortet festes på

+++

 

greit med den kontakten mellom diodene osv på hovedkortet som gjør det enklere å dra ut og inn hovedkrotet uten å måtte fiske powerled, speaker osv hver gang.

 

Det som irriterer meg stort er at ledningene til de fire usb portene er delt hver for seg så du får 16 (4*4) små ledninger som skal settes riktig. Et helsike å få til riktig så jeg har ikke orka det enda. Ikke sett i pci kort i de 3 nederste portene på hovedkortet om du vil få dette til riktig. På mitt msi hovedkort er usb kontaktene nede til venstre på hovedkortet.

 

det er trangt å sette opp øverste ide enheten, men det går. Enklest å sette ledningene i før du skubber enheten inn.

Ser ikke en dritt oppi der for den avstiveren går laaangt ned.

 

kjøpte enermax 350w strømforsyning og denne fungerer godt.

 

Da veit du i alle fall litt meir om pc61usb.

 

er ikke helt enig med meg selv om den er verdt 2000 kroner, men har jo kjøpt den så...

 

ps. send meg mail adressa di så kan eg sende deg noen bilder av hvordan systemet mitt ser ut inni eska så ser du hvordan det egentlig er med data inni inkl. strømforsyning.

 

[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-07-12 13:34 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har PC-60 med USB. Kabinettet er lett å bygge i og har god plass til tross for at det kun er et miditower. Skulle holde med 5 harddiskplasser, 3 diskettstasjonsplasser og 4 plasser til cd-rom osv.

 

Viftene som følger med er også gode, men anbefaler at du bestiller med en rheostat til vifta bak i kabinettet, da denne bråker noe.

 

USB-delen er som nevnt over noe pes å ordne, men etter en kikk i hovedkort-manualen fikk jeg det til på første forsøk. Kan desverre bare bruke 2 av 4 USB kontakter i front på mitt hovedkort.

 

Strømforsyningen min er en Enermax 350 W, og denne passer da både til P4 og AMD, som alle andre av nyere dato sannsynligvis gjør i dag.

 

Prisen er dog noe drøy, så jeg tror ikke jeg kan få overbevist noen om at dette er en fornuftig investering, men hvem bryr seg vel om det her??

 

Grunnen til at jeg valgte Lian-Li når jeg byttet kabinett var først og fremst fordi det ser veldig flott ut, og dessuten har jo så mange Chieftec kabinetter etterhvert.

 

Håper noe av dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Et kabinett må jo være det minst vanskelige innkjøpet når det gjelder pc...

Det er ikke spesielt dyrt...

Det skal godt gjøres og kjøpe et som ikke passer...

Det er på ingen måte noe mer enn en beholder til pc'en...

Det er ingen av de andre på forumet som skal se på beholderen, så de gir vel en lang f i hva du velger...

Et kabinett er kompatibelt med alle pc'er, ja til og med med mac... (om du bruker makt)

MED ANDRE ORD... Det er jo du selv som må bestemme hva slags boks du vil se på de neste par årene...

 

Mitt tips derimot er at du finner en gammel pappeske og hiver alt oppi... Deretter kan du male den akkurat slik du ønsker, og best av alt. Du har ennå 2400 kr igjen å kjøpe bedre pc for!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...