Gå til innhold

Medion 30" LCD TV fra COOP


Anbefalte innlegg

tekst-TV funksjon!

ahhh..*nostalgisk følelse* .. :p

Hehe, jeg syns det er kos å følge med på tekst-TV når det er fotballrunder... Har gjort det så lenge jeg kan huske, og tekst-TV funksjonen på min nåværende Samsung TV er skammelig. Vil derfor ha noe årntli på min neste TV! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal stikke en tur opp i dag for å sjekke den ut.

 

Skal se om jeg tar med meg laptop for å sjekke forholdene.

Kan sikkert gi en dom på tekst-tv selv, bruker det til oppslag på dagens programmer.

 

Må si jeg er hypp på tv´n, men om noen sier at den er bra eller om noen sier den er dårlig, så sier jeg: "det kommer an på øyet som ser"

 

Passer den til mine forhold, slår jeg til.

Husk at man får en jævelig stor lcd pc skjerm med tv tuner i til 7990,-

 

Edit:

 

Denne er rå, skal komme med en dypere omtale i kveld.

 

Fikk bare satt den opp så fruen kunne se på tv, mens jeg dro på jobb

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
Skal stikke en tur opp i dag for å sjekke den ut.

 

Skal se om jeg tar med meg laptop for å sjekke forholdene.

Kan sikkert gi en dom på tekst-tv selv, bruker det til oppslag på dagens programmer.

 

Må si jeg er hypp på tv´n, men om noen sier at den er bra eller om noen sier den er dårlig, så sier jeg: "det kommer an på øyet som ser"

 

Passer den til mine forhold, slår jeg til.

Husk at man får en jævelig stor lcd pc skjerm med tv tuner i til 7990,-

 

Edit:

 

Denne er rå, skal komme med en dypere omtale i kveld.

 

Fikk bare satt den opp så fruen kunne se på tv, mens jeg dro på jobb

Kan hende som sagt at når jeg så på TV`en at den ikke hadde blitt stilt inn riktig noe alle anmeldere sier man må gjøre når du får deg en LCD-TV. Så gjærne kom med dine erfaringer "TheGizmo". Men jeg er meget kresen når det gjelder bilde og for meg holdt det nok ikke mål desverre av det jeg så. :no:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Skal prøve å fortelle mine gledepunkter på denne tv´n.

 

Fy f.... så rått

 

Dette skriver jeg 3 meter unna tv´n.

 

Var på Coop samme med en kompis i dag og kjøpte denne, han slo også til.

Dødspen tv, klart bilde. Tross for at jeg ikke fikk testa alt i butikk for betjeningen var grønne slo jeg til.

 

Ut av eksen:

 

En drøm av en opplevelse. Tv´n er pakket pokker så godt inn, så frakt er ikke noe å tenke på. Det følger med scart, coacx og strøm. To feite brukermanualer så her er gleden mange språk, men ikke norsk. (engelsk, svensk eller dansk)

 

Foten er montert fast, fikk følelse av kvalitet med en gang.

Skjermen er dekket av mye plast, så det er godt skjermet for riper under transport.

 

Den har bredt utvalg av tilkoblinger, så her var det en fryd!!!

 

(Bruker fra laptop nå, en VGA tilkobling.)

 

Som DinSide sa i sin test klagde de på usakelige ting.

Dette mener jeg er tull, og kjenenr ikke igjen noe av klagene deres.

 

Den sortmatningen de snakker om, har tre innstillinger, så sort er ikke noe stress.

Legger ut noen bilder av dette, så kom med ønsker og jeg poster dem

 

Lett å sette opp, koblet til kabler og den fyrer opp et oppstartsbildet

Den kommer opp med soråkvalg, så jeg kunne da mange, deriblandt: svensk, dansk og engelsk. Norsk er savnet, men ikke vanlig og ikke noe stress.

 

Etterpå gjennom en meny med valg av land, så rett på autosøk av kanaler.

Ellers har den bilde i bilde, men flere størrelse valg fra alle tilkoblede enheter.

 

Noen bilder, større bildeutgaver finnes på www.itno.org/tv

 

DSCF1313%20(WinCE).JPG

DSCF1314%20(WinCE).JPG

DSCF1315%20(WinCE).JPG

DSCF1317%20(WinCE).JPG

DSCF1319%20(WinCE).JPG

DSCF1324%20(WinCE).JPG

Lenke til kommentar

Wow, må si den så bra ut! Syns svart-nivået var helt brilliant på tekst-TV, har du mulighet for å teste det med en DVD f.eks?

 

Så til det som jeg anser som viktig; tekst-TV :)

- Har man mulighet for å vise bilde på TV mens tekst-TV holder seg på samme siden (hvis man venter på oppdateringer på tekst-TV, ikke mix-funksjon)?

- Er tekst-TV rask å finne fram sidene?

- På min Samsung TV fungerer minnet på en slik måte at hvis han ikke finner noe på en side så hopper den automatisk til første siden han finner noe. Eksempel på det er når jeg går inn på TV2 tekst side 201 og skal videre, så kan Samsung'en finne ut at det ikke er noe mellom 201 og 220. Så da får jeg side 220... Er Medion'en sånn?

 

Har du funnet noe som ikke er så positivt etter som inntrykkene har sunket inn?

 

Igjen, digget virkelig den TV-en! Hadde passet fint å fått igjen skattepengene NÅ! :)

Lenke til kommentar
Wow, må si den så bra ut! Syns svart-nivået var helt brilliant på tekst-TV, har du mulighet for å teste det med en DVD f.eks?

 

Så til det som jeg anser som viktig; tekst-TV :)

- Har man mulighet for å vise bilde på TV mens tekst-TV holder seg på samme siden (hvis man venter på oppdateringer på tekst-TV, ikke mix-funksjon)?

- Er tekst-TV rask å finne fram sidene?

- På min Samsung TV fungerer minnet på en slik måte at hvis han ikke finner noe på en side så hopper den automatisk til første siden han finner noe. Eksempel på det er når jeg går inn på TV2 tekst side 201 og skal videre, så kan Samsung'en finne ut at det ikke er noe mellom 201 og 220. Så da får jeg side 220... Er Medion'en sånn?

 

Har du funnet noe som ikke er så positivt etter som inntrykkene har sunket inn?

 

Igjen, digget virkelig den TV-en! Hadde passet fint å fått igjen skattepengene NÅ! :)

Hei,

 

Skal svare dere etter beste evne, dog jeg er i himmelen :love:

 

Svartnivået er helt konge, måtte stille litt på noen innstillinger, men den er bedre å bruke nå en det skjermen min på laptopen er, har en Fujitsu-Siemens 15"

 

Over til dine tekst-tv ønsker:

*Mange moduser, du kan ha tekst tv gjennomsiktig med tv i bakgrunnen, eller som jeg bruker, et lite ikon som viser at den søker, kommer opp med sidetall når den er ferdig.

 

*Sider som finnes kommer så og si med en gang, hvis man blar i sidetallet over 10 steg søker den i noen sekunder. Jeg hadde en vanlig tv før, fra Grundig, så overgangen er superb.

 

*Søker du etter sider som ikke finnes søker den bare.

 

Det eneste som jeg plages med, er litt på lyden. De innebygde høytalere er ikke noe å skryte av, så lyden kjøres via anlegget.

 

Menyen er super bra, den er gjennomsiktig og utrolig enkel å bruke.

 

Digger den, får bare ikke sagt det nok.

 

Skal ta bilde når jeg spiller av en dvd, skal bare koble sammen alt først.

 

Satt oppe til kl 04:30 i natt, så jeg har faktisk ikke koblet på alle enheter enda.

Etterpå skal den også testet på PS2 og XBOX.

 

 

Flere som ønsker at jeg skal teste noe på denne tv´n???

Lenke til kommentar

Jup kunne du gi en karakter for hvordan bildet er på vanlig TV altså TV2 NRK1 osv. Er det vanlig analog eller kabel tv du har. Pluss som "Spirograf" nevnte kunne du tatt en test med noen DVD`filmer. Helt ang det med sortnivået har jeg lyst å vite pluss selvfølgelig om bildekvaliteten slår de vanlige CRT(bilderørs) TV`er? :)

Lenke til kommentar
Jup kunne du gi en karakter for hvordan bildet er på vanlig TV altså TV2 NRK1 osv. Er det vanlig analog eller kabel tv du har. Pluss som "Spirograf" nevnte kunne du tatt en test med noen DVD`filmer. Helt ang det med sortnivået har jeg lyst å vite pluss selvfølgelig om bildekvaliteten slår de vanlige CRT(bilderørs) TV`er? :)

Hvis jeg skal være helt ærlig så gir jeg den en 9,5 av 10

Dette er i mine øyne, men den er knall

 

Kompis av meg har en tv fra B&O via parabol, må si at det er bra bildet på min sammenlignet med hans. Jeg har kabel tv fra UPC, bor i Oslo.

Jeg bruker da mine øyne, bruker ikke briller eller linser. Siden han har en av B&O sine beste tv´r så vet jeg godt hva BRA bildet er, og dette er faen ikke langt unna.

 

 

Som tv:

 

Jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til "gammeldags tv"

Synes bildet er dødsbra på tv, sort er sort, ikke gråsort.

Kobler opp dvd spiller nå, gi meg ca 10-15 min.

 

Som pc skjerm:

Finnes ikke ord for å beskrive min glede over dette.!!!!

 

 

Kan godt hende noen synes dette er negativt, men den bruker 2-3 sek på å bytte mellom tilkoblet enhet, men plager ikke meg. Jeg har tid til det........

 

Mellom tv kanaler bruker den kjapt 1-2 sek på å bytte, men herregud da....

Den kostet 7990,- og jeg føler at JEG har lurt Coop.

 

 

 

Edit: UPDATE med dvd bilder

Linker under bildet til hovedbildet på 2816x2120 størrelser

 

LTR1.JPG

Stort bildet

 

LTR2.JPG

Stort bildet

 

LTR3.JPG

Stort bilde

 

Farlig det her, blir inne i sommer jeg...... :w00t:

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

Damn dette var jo veldig godt detaljerte bilder jo på TV`en :D:love:. Da tror jeg at noen av de innsillingene ikke hadde blitt stilt inn riktig da jeg så utsillingsmodelen på OBS i Stavager på tirsdag. Jeg regner med at du har gjort en del innstillinger på TV`en pga bilde ser utroligt ut. :thumbup: Forøvrig er det vanlig Scart du brukte fr DVD til TV?

Lenke til kommentar

Blir bare mer og mer imponert, og får bare mer og mer lyst på TVn! Spørs hva fruen sier... :)

 

Tekst-TV høres akkurat ut som jeg vil ha den :love:

 

Det du sier om lyden på TVn, den duger vel til å høre vanlig tale (som nyheter osv.)? Slik at man slipper å slå på anlegget bare for det mener jeg. Film og serier kjøres over anlegg uansett hos meg.

Lenke til kommentar

@ Wooho:

Bruker en bedre scartkabel, i ca 250-300 kr klassen

Samme med Coop her i Oslo på Økern, de hadde ikke stilt på noe...

 

@Spirograf:

Lyden duger mer en bra nok til nyheter osv, er bare kresen....

 

 

Og det beste av alt, dama var med å kjøpte, hun synes den er RÅ

 

Edit: <Leif var her>

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

Pokker, nå må det hele vurderes på nytt..........Får vel først finne ut om jeg får meg jobb påfølgende år. :hmm: Jeg sitter nemlig på en flau 28" sony på 50Hz! :nei: ...........Og ja, jeg har htpc som jeg slettes ikke får full glede av.

 

1. Går det an å ta av sokkelen tv'en står på? Jeg vil i tilfelle male den matt sort, slik at den ikke gjør så mye ut av seg.

 

2. Ser på bildet du tok av SF-logoen før LOTR. Er dette DVD's originale oppløsning? Dersom du har kraftig nok pc, hadde det jo vært et fint triks å kjøre opp oppløsningen f.eks med ffd-show eller liknende. Det skal vist gi meget gode resultater på prosjektor. Gi en lyd om hvordan det går eventuelt, gjerne med screens.

 

På forhånd takk :)

Endret av FredrikFredrik
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Heisann

Har kjøpt denne skjermen for i mine øyne latterlige 6000kr... var litt skeptisk til dette siden det var tross alt en mat butikk. Skjermen funket toppers og med dvi kabel ble pc bildet helt genialt, bedre enn min 17"lcd skjerm ihvertfall :D til tv, dvd, x360 funker den og meget bra. Det jeg kan si er at svart styrken er dårlig men det merker man lite til, i tillegg er ikke tuneren av de beste og vil helst ha digitalt signal. For meg var ikke dette noe problem og jeg var storfornøyd :D

 

Men dette var for godt til å være sant, to uker etter jeg hadde kjøpt den gikk den rett og slett til H. skjermen begynte og skru seg av etter kun få minutter :thumbdown: Ringte og klaget til coop og de skulle hente den, det har nå gått en måned og ingen har hentet den, og ingenting skjer når jeg ringer og skjeller de ut etter noter... De sa også at de hadde hatt ekstremt mye problemer med denne tv'en men at feilene var av den typen de kunne fikse. Så da vet dere det :)

 

Men er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? andre som har hatt samme problem?

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...