Lollapalooza Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Jeg lurer på hvordan jeg får kjørt for eksempel Mandrake samtidig som jeg har Windows Xp på en annen partisjon, mener det skal gå ann å velge i oppstarten ved å endre på boot.ini i Windows.... Takker for svar
adder1972 Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 (endret) Som regel løser man dette lettest med å installere Windows først (eller den ligger inne), og så legger inn Linuxen du har valgt. Mange Linux-distribusjoner bruker GRUB ved oppstart, og da er det veldig greit å kjøre flere OSer samtidig. Ta en titt på denne GRUB-manualen for mer hjelp. Mvh, S (PS! Du trenger ikke å røre boot.ini - hvis du ikke vil ) PPS! Mandrake støtter helt sikkert dual booting. Jeg ville prøvd å installere den på den andre partisjonen din. Du vil ganske sikkert få spørsmål om du vil installere GRUB. Endret 9. mai 2005 av adder1972
LessThanJake Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Omtrent alle linux-distroer(inklusive Mandrake, suse, fedora, ubuntu, mepis), fikser dette for deg automatisk. Bare å putte i cd-en !!
paulsen Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Tror nok herr LifEstEElEr mener å ha både windows og linux -installert- samtidig, dvs dual-boot. GRUB burde gjøre jobben fint, pass bare på at du ikke kverker windows-partisjonen din når du installerer Linux.. Sidenote: Har hørt at Ubuntu er veldig grei på å sette opp dual-boot.
Lollapalooza Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Skrevet 9. mai 2005 Jada, "Herr" Lifesteeler mente å ha linux på en partisjon og Windows på en, for så å velge hvilket han vil bruke...takk for grundige svar, ante ikke at det skulle være så lett
LessThanJake Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Alle distoene er veldig greie til å sette opp dualboot med windows, ubuntu er ultragrei og setter opp dualboot med andre linux-distribusjoner også.
adder1972 Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Hei, Jeg har testet både Ubuntu / Kubuntu og Mepis sammen med WinXP, og alle fungerer supert. Lykke til NB! Mepis er en grei Linux-distro hvis du vil teste som LiveCD. Den lar deg installere OSet når du kjører Mepis i "live-mode"
Lollapalooza Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Skrevet 10. mai 2005 (endret) Bruker Windows Xp og Ubuntu på to forskjellige partisjoner nå...funker som en drøm Endret 10. mai 2005 av LifEstEElEr
adder1972 Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Flott! :!: Lykke til! Nå kan du jo prøve å mounte WinXP partisjonen din fra Ubuntu .... S
Gronz Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Nå kan du jo prøve å mounte WinXP partisjonen din fra Ubuntu .... Skal ligge i Steder->Datamaskin den. Ikke nødvendig å mounte den manuellt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå