Gå til innhold

Squid (proxy) problemer - vil ikke funke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en ubuntu server som er oppe og går. Problemet er at jeg ikke får proxy-programmet til å funke som det skal.

Får alltid opp dette:

 

ERROR

The requested URL could not be retrieved

 

While trying to retrieve the URL: http://www.hardware.no/

 

The following error was encountered:

Access Denied.

 

Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.

 

Your cache administrator is webmaster.

 

Generated Sun, 08 May 2005 22:15:35 GMT by localhost.localdomain (squid/2.5.STABLE8)

 

Leste litt pålinuxguiden.no osv, men ble ikke noe klokere av det..

Hva må jeg legge til / fjerne i konfigurasjonsfila for at den skal kun godta min ip? Og er det mulig at man må fylle inn passord for å bruke proxyen?

 

Hvordan er forresten slackware å sette opp som server? Er det mange server-programmer som følger med? Vurderer litt å prøve meg på det..

 

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må inn i config-filen (vil sannsynligvis være der i en eller annen form fra før, med kommentar om at du skal endre på det):

 

acl our_networks src 10.0.0.0/255.255.255.0
http_access allow our_networks

 

Bytt ut nett/maske med det som passer for deg.

Lenke til kommentar

Wee, da fikk jeg det til å funke!

Meen, hvordan restarter jeg squid? Jeg bare restarta hele servern jeg... :ermm:

 

Og er det mulig å få den til å godta alle IP'er og sånt, men at man må skrive inn passord og brukernavn?

Er litt tungvindt å legge inn IP'er til alle brukerne.. Kan så klart gjøre dette via SSH, men fortsatt tungvindt.

Lenke til kommentar
Meen, hvordan restarter jeg squid? Jeg bare restarta hele servern jeg...  :ermm:

sudo /etc/init.d/squid restart

Hehe, så lett ja. Takker!

 

Siterer meg selv:

Og er det mulig å få den til å godta alle IP'er og sånt, men at man må skrive inn passord og brukernavn?

Er litt tungvindt å legge inn IP'er til alle brukerne.. Kan så klart gjøre dette via SSH, men fortsatt tungvindt.

Noen som vet om dette er mulig?

 

:)

Lenke til kommentar

Var bare det at jeg skal bruke det på skolen, og de 2 siste feltene (123.45.x.x) er variable.. Men kan se om jeg får lagt til sånn underveis via ssh, slik at når det blir forandra, så kan jeg bare logge inn via ssh og legge det til.

 

Og hvis dere lurte, så gjør jeg ikke dette på skolen for å gå inn på ulovlige sider (etter skolens regler), men for å feks sjekke mail osv, bare så det skulle være sagt :p

 

But anyway, takker for hjelp! Skal teste det på skolen i morra, så da kan jeg poste her om det funka.

 

 

Edit:

Det med passord.. Bare mente at jeg hadde brukt en gratis proxy en gang i tiden med passord. Ikke vet jeg hvor jeg skrev inn passordet. Kan også være at jeg er helt på jordet :p Er bare det at det er litt kjipt om noen andre på skolen får tak i ip'en (ser ingen grunn til at de faktisk gjør det), og missbruker den / belaster internett-kapasiteten unødvendig.

Får bar satse på at alt funker som det skal

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...