Gå til innhold

Maks størrelse på AVI-filer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget en film i Premiere som varer i ca 30 minutter. Jeg har forstått at maks størrelse på AVI-filer er ca 19 minutter? (Premiere stoppet hvertfall etter ca 19 minutter ved eksport til AVI-fil).

Finnes det noen triks for å få alt i en AVI-fil?

Hvordan er det lurt å eksportere fra Premiere? Må jeg bare finne "best mulig skille-sted" i filmen og eksportere to ganger?

Takknemlig for svar...

Ø.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjører XP, men det er mulig disken er FAT32... trodde ikke det, men jeg skal sjekke. (tror AVI-filen min var på ca 4 GB)

Ø.

• 4 år senere...
Skrevet

Hm..

Jeg prøver å capture i avid liquid 7 og det henger seg etter ca 19 min der også.. når videofilen er blitt 3,99 GB..

Hva er løsningen på dette problemet? :S

Skrevet

Konverter/formater disken til NTFS. FAT32-filsystemet har ei maksgrense på filstorleikar på 4GB, NTFS har ingen. Det gjer du slik (saksa frå eit anna forum):

For å konvertere en disk til NTFS:

Klikk på Start og deretter på Kjør. I vinduet som kommer opp, skriver du inn (i eksemplet er d: disken som skal konverteres): convert d: /fs:ntfs og klikker OK

Du får nå opp spørsmål om volumnavn som du kan fylle ut eller bare trykke Enter for å fortsette.

Når konverteringen er ferdig, kommer det opp en melding om det.

Skrevet

Takker :)

Var å sjekket disken rett etter at jeg la inn forrige post, ble overrasket over å se at den var fat32 ja.. men e vel fordi WD ikke vet om vi kommer til å bruke disken til windows xp eller linux f.eks...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...