Gå til innhold

Auto login i WinXP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jakter på ett prog som kan logge meg inn på en brukerkonto med passord i WinXP.

Vet at TweakXP kan dette, men det er for stort siden jeg bare skal bruke denne funksjonen.

Vet noen om det finnes andre alternativer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Powertoy-programmet Tweak UI. Et lite kjekt program som du kan nedlaste fra Microsoft sine hjemmesider. Bruker det selv. Veldig greit å konfigurere det :yes:

Skrevet

Går da greit det uansett.

1. fjern passord på kontoen

2. skru av gjestekontoen

3. slett alle de andre kontoene som ikke er i bruk (Du vil miste filene deres!!!!!)

4. Skru av .net kontoen (start->kontrollpanel->administrative verktøy->datamaskinbehandling->lokale brukere og grupper->brukere->egenskaper for aspnet->deaktiver konto)

5. reboot

Punkt nr 4 er ikke alltid nødvendig og jeg har ingen anelse om hva den kontoen egentlig gjør, annet enn å lage bråk.

Skrevet
Prøv Powertoy-programmet Tweak UI. Et lite kjekt program som du kan nedlaste fra Microsoft sine hjemmesider. Bruker det selv. Veldig greit å konfigurere det :yes:

Takker. Det funket helt OK.

Til Admin'c:

Jeg må ha passord på kontoen, siden bl.a. "Remote dekstop" funksjonen krever det. Men eller takk for forslag :thumbup:

Skrevet

Eller du kan gå på run (eller "kjør" om du har norsk) og skrive:

control userpasswords2

der trykker du på brukeren som skal ha auto login og fjerner haka som sier at bruker må skrive brukernavn og passord. Når du trykker ok får du beskjed om å skrive passordet to ganger, og det var det, helt uten ekstra programmer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...