Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppkobling av trådløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kun skal bruke de mellom 2 pc'r må du sette opp de opp i et ad-hoc system. Dette gjøres ved at du manuelt legger til et trådløst ad-hoc nettverk i listen over trådløse nettverk på den ene pc'n. Så kobler du til dette nettverket, og etter at du har gjort det, skal det være tilgjengelig for den andre pc'n å koble seg til og:)

Skrevet
Hvis du kun skal bruke de mellom 2 pc'r må du sette opp de opp i et ad-hoc system. Dette gjøres ved at du manuelt legger til et trådløst ad-hoc nettverk i listen over trådløse nettverk på den ene pc'n. Så kobler du til dette nettverket, og etter at du har gjort det, skal det være tilgjengelig for den andre pc'n å koble seg til og:)

Kan du forklare litt bedre, selv om det er god forklart.

Skrevet

Jeg satt opp et Ad-Hoc nettverk med to pc-er for litt siden. I Ad-Hoc er en pc som "hoster" isteden for en router. Den andre pc-en kanda koble seg til din pc. Det er en fordel å spesifisere Ip-adr ettersom det blir lettere å finne hverandre.

Du finner ip instillingene på "trådløst tilkobling" --> egenskaper --> TCI IP

Håper dette kan hjelpe

Skrevet (endret)

Fikk det til. Hvordan kan jeg skjule tilkoblingen i nettverket da, og hvordan kan jeg koble til ADSL tilkoblingen?

Endret av BigJackW
Skrevet

Jeg håt fått til å koble opp det rådløsenettverkset mello 2 pc`r, men det er j****g ustabilt eller hva det er. Det blir koblet av hele tiden.

Jeg finner heller ingen servere på Lan på cs. Har prøvd å Hoste fra begge maskiner.

Skrevet

Hvis du skal dele ADSL over dette igjen må du sette opp internet connection sharing i windows, les HELP for å få det til:)

Hvis du klarer å pinge de forskjellige pc'ne ser du om du i det hele tatt har kontakt, det skal fungere hvis du klarer å pinge. Jeg bruker i alle fall ad-hoc nettverk og spiller spill over det her jeg er i forsvaret nå:)

Skrevet
Jeg bruker et program som heter Intel Network Adapter. Veldig lett! :thumbup: Der kan en hoste "ad-hoc" nettverk.

Heter det virkelig det??

Fant ikke noe soft med det navnet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...