Gå til innhold

Tundra 1559R - Helt rå?


Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden å titter på PS Data's Tundra 1559R. Når jeg ser på denne bærbare pc'en, så blir jeg nesten litt mistenksom. Den har en Intel Pentium-M 2GHz Prosessor "Sonoma", den har TO Gig med DDR2 PC-533 Minne, 80GB SATA (5400RPM) Harddisk, 15" SXGA 1400x1050, samt 8x DVD±R/RW Brenner, og for å toppe det hele, nVidia 6600 MXM 128MB. Alt dette for latterlige 15795,- NOK.

 

Er det noe jeg har gått glipp av, eller er rett og slett dette det beste tilbude det går an å oppdrive på en kraftig bærbar? Kjente merker selger pcer til like oppunder 20 000 som ikke har specs som er i nærheten av dette. Så, noen som vet hvorfor disse pc'en går så billig? Er det noe muffens med den? Eller er det bare noe jeg har oversett?

 

Link: Tundra 1559R

 

Kommentarer / erfaringer mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får vel gjerne det du betaler for. Disse maskinene basert på Aopens barebooks har ikke den beste kvailteten. Kan ikke forvente å få en Mercedes dersom du kjøper en Lada

Da sitter altså den samme motorn i Mercedesen og Ladaen? ;)

Lenke til kommentar

Nei, altså, jeg skjønner jo at AOpens barebooks ikke er av top of the line, men hvis man anser de som gode nok (som er noe av det jeg lurer på) og tar innholdet i betraktning? Sånn sett kan man vel ikke akkurat bruke lada vs. mercedes sammenligningen, med tanke på at "motor'n" her virker ganske solid.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er samme klimaanlegg og elektriske antenne også :)

 

On-topic:

Høres ut som en god deal for meg.. Viktig med god batteritid også. Tipper denne ligner resten av 155x-familien med de tilhørende barnefeil som de har.

Lenke til kommentar

Du kan jo søke litt rundt på 1557 og finne en del av de problemene som har vist seg med de. Vær oppmerksom på at de samme "delene", ofte er har ulike konfigurasjoiner hos de ulike produsentene. La oss si de er produsert på lisens. Det settes feks forskjellig typer minne i grafikkenheten, og det klokkes forskjellig. En maskin med samme specs kan derfor variere hos ulike produsenter. Det er en grunn til at denne maskinen er billig, tenk på det.

 

Skal du kjøpr laptop, kjøp noe av litt kvalitet. IBM, Acer og Dell har alle gode maskiner.

Lenke til kommentar

jeg har en 1557GLS fra psdata, og det eneste å utsette på den er at den har en skjerm som har begynt å bli slarkete (løs) og at dvdbrenneren suger max :p. en kammerat av meg kjøpte akkurat samme pc, og den har ikke løs skjerm så det varierer tror jeg

 

edit: pluss at skjermen tar nedi tastaturet og har derfor laget et hakk i skjemen som viser midt på skjermen :mad:

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Men 1557 er jo ikke identisk med 1559? Forøvrig litt merkelig at ingen har noe konkret info om akkurat denne maskinen, selv om jeg har hørt mye godt om PSData og Tundra på forhånd da. Ser i den sammenheng ingen spesiell grunn til å gå etter "merkevarer".

Lenke til kommentar

Jeg tenkte akkurat det samme da jeg skulle gå til innkjøp av en ultraportabel, Tundra 1551 kunne skilte med helt andre specs enn noen andre maskiner til en helt annen pris! Med bla. 1024MB ram, 2Ghz pentium M, 80GB harddisk og DVD RW.

 

Minuset her var: integrert grafikk, noe forøvrig de fleste ultraportable alternativene hadde, og liten batterikapasitet (kjøpte med ekstrabatterier som gav dobbel levetid). Jeg opplever også skjermen som litt under paret.

 

Men til sammenligning mot min fars nyere 13000-kroners Dell inspirion 6000 yter den mye bedre grunnet dobbelt med minne, og 0.4 GHz [EDIT: RIP LEIF] større prosessor. Så med Tundraens innmat i en Dell inspirions skjerm og "kabinett" så hadde det vært perfekt.

 

Men sånn til oppsumering: komponentene du siktert til er det sikkert ikke noe muffens med, min erfaring er at de yter topp. Men det er helt klart gjort besparelser her og der som gjør at kjøpet blir billig. Men jeg tror jeg tør påstå at den UANSETT vil gi heftig bang for the bucks ;)

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...