Gå til innhold

Overklokke radeon 9600pro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med overklokking av skjermkortet mitt?javascript:emoticon(':!:')

Makinvare:

Hk: Ecs KT600-A

Ram: 1x512 kingston pc 3200 ddr 400

Cpu: amd sempron 2500+

hdd: wd 200gb s-ata

:!: Håper på noen gode tips!javascript:emoticon(':thumbup:')

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til forumet! Du har postet feil sted, men det gjør ikke så mye de første gangene! Hva er det egentlig du spørr om? Hvordan du gjør det? Eller hvor mye du kan få ut av det? Lykke til ihvertfall!

-MortenGj

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Gå til Omegacorner og last ned drivere til kortet ditt..

9600-serien er av en eller annen grunn "låst" mht. overklokking.. noe som omega-driverne "låser opp"... Det arter seg slik at selv om du klokker vil det resette seg etter å ha kjørt spill/3D-apps.. (med "originale" ATI Catalyst drivere).

Med Omega-driverene følger det med Radlinker ("The Clockers Tool" for ATI-baserte kort... min ringe mening dog).

Nå finnes det flere utgaver at 9600 "Pro".. hvorav kun de "ekte" Pro-utgavene kommer med 300(600)Mhz minne.. Flere andre versjoner av 9600 "Pro" (bl.a Sapphire 9600 "Pro" EZ) har treeeegt 200(400)Mhz minne..

Det er ellers ingen annen forskjell mellom 9600 Pro og 9600XT enn Bios og temp-sensor.. så de yter omtrent likt.. (Jeg har/har hatt 5 stk 9600Pro/XT.. og har testet dette "en del").. :) Alle "ekte" Pro (og ett par "uekte") har greid over 500Mhx på core.. minnet lar seg klokke lite (gjelder også XT)..

"Value for money".. så er 9600 Pro fremdeles ett godt kort..

Skrevet

Du vet hva det innebærer å klokke kortet?

M/ garanti og andre økonomiske aspekter?

Greit å være klar over risikoen før man er uheldig og klokker kortet til døde..

Skrevet

Takk for svar! Jeg lurer egentlig på hvordan man gjør det og hvor mye mer jeg kan får ut av skjermkortet! powercolor radeon 9600pro 400/400 mhz..

Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

OK.. Da har du ett EZ kort tydeligvis (treeegt minne).

Et slikt klokket jeg til 480/440 til vanlig bruk. Det yter vesentlig dårligere enn "ekte" 9600 Pro (pga. minnet).

Når det gjelder hvordan du klokker så er det vel selvforklarende... :)

Når du har installert Omegadrivere/Radlinker velger du "properties" (høyreklikk på desktop)->Settings->Advanced->Advanced 3D.. hvor du får opp to "sliders"..

Her må du krysse av for "Enable clock rate change".. og så må du prøve deg frem..

Minnet kan ikke klokkes mye (vanligvis).. kjernen kan du dra rett opp på 460 ihverfall... :)

Endret av Slettet+6132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...