Nal_rA Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 (endret) hei, håper noen kan hjelpe meg. jeg har formatert en gammel maskin, jeg startet den opp med oppstartsdiskett men oppdaget at D: ikke eksisterte (driverne ligger ikke i biosen) har ikke instalert dos har ikke drivere til cd-rommen vet noen hvor jeg kan finne filene jeg mangler? og hvordan jeg instalerer dem? (innbiler meg at filen er universelle og ikke er knytte opp mot merket på cd-rommen) :ak47: på forhånd takk Endret 4. mai 2005 av Nal_rA
Marvil Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 D: ? D: kan være mye rart det.. Hos meg er det minnekortleseren på HDDen, hos noen er det en partisjon på HDDen, osv.. Er poenget her at du ikke finner CD-rommen (som da skulle vært på D: )..?
zjulik Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 En oppstartsdiskett skal la deg starte maskinen med cdrom-støtte.
schjell Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 En oppstartsdiskett kan inneholde forskjellige commandoer, og det er naturlig at cd-rom drivere bruker å lastes. Det er derimot ikke alle slike disker som starter CD-rom.. alt avhengig av hvor gammel disken er. Forsøk å laste ned en ny oppstartsdiskett (altså innholdet på den disketten) fra http://www.bootdisk.com/. Benytt helst 98SE image. Jeg antar at det ikke er Windows XP som skal legges inn da du ikke normalt skal trenge å legge inn CD-Rom driver for dette. Alternativet er Windows 98 og da burde en av de filene som du finner på den adressen jeg nevnte over være brukbar. (Jeg antar at du ikke skal legge inn ME! <-- anbefales ikke)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå