Gå til innhold

Kommentarer på min prestebuild

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet

Mine prestebuild. Noen kommentarer??

Er for tida lvl53

Disc: 26

Holy: 25

Shadow: 0

Discipline Tree

Unbreakable Will 5/5 (Gives a 15% chance to resist fear, stun, silence effects)

- One of the few talents in the game which gives resist to fear, stun, silence. A must have.

Improved Shield + Fortitude 5/5 (15sec countdown on shield, 15% more stam buff)

- Speaks for itself. Impr. Fort in combination with 2.codex = 700hp

Mental Agility 5/5 (-10% spell cost for instant cast)

- This one is real nifty because it affects so many spells. PW:S, Renew, SW:P, Dispel mana, cure disease

Mental strength 5/5 (+10% mana pool)

- Speaks for itself.

Inner Focus 1/1 (gives one free spell every 5min)

- Very good for buffing team with codex, and also have saved my arse countless times when oom.

- One free prayer of fortitude can heal up to 5000hp, or you can throw off a free GH at the tank.

- Doesn´t interrupt the 5sec rule

Meditation 5/5 (Allows 5% of the mana regen to continue while casting)

- Very good in combination with high spirit + “x mana each tick”-items

- Is included in the “ultimate onyxia build”, so can´t be that bad.

Ive dropped Inner fire and impr. mana burn since these have been concluded to be very ineffective in PvE

- 3/3 inner fire = something like 5% more armor

- Mana burn only useful in PvP

Also dropped martyrdom and focused casting for Improved flash-heal and improved PoH, since u cant stand more than 2-3hits in BRD+ instances

- Better to be able to fire off flash-heals to self-heal instead of the focused casting effect.

Also ditched the +31 talent point.. It is not worth it.

Holy Tree

Imp. Renew 5/5 (increases healed amount by 15%)

- Superior to holy specialization.

- Imp. Renew + Mental Agilty makes imp. Renew the second most mana effecient spell in the game

Spiritual healing 5/5 (Increases healed amount with 10% from GH, FH and PoH)

- Much better than imp. Smite

- GH rank 3. heals 2500hp instead of 2250

Meditation 5/5 (Reduces generated fear by 20%)

- Extremely useful for instances

- Think it stacks with pallys 30% decreased heal

Improved healing 5/5 (Reduces mana cost for GH by 15%)

- Useful in long drawn out fights

- Makes the GH the most efficent heal u can get

Improved Flash heal 2/2 (Gives 70% chance to avoid interruption while casting FH)

- Vital in endgame instances since u will have to use FH alot when Clothies/leatherinos start taking dmg

Improved Prayer of Healing 2/2 (Reduces cost of PoH with 20%)

- PoH used alot in +55instances when whole team start to take dmg.

- Absolutely the most mana efficient, and time efficient spell in thet game, when it is needed

Spirit of redemption 1/1 (Heals every partymember 860dmg when u die, and additional 800dmg over 15sec)

- Last resort, but can be a lifesaviour.. Heals the same amount as an PoH

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prayer of Fortitude healer ikke, når du gir en buff så får de ikke like mye som den buffer, ihvertfall slik jeg har opplevd det, men inner focus er et must. Litt annerledes enn mitt foreløpige build, har 0.5 sec raskere greater heal + holy nova, skal fjerne holy nova og bruke inner focus.

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet
Prayer of Fortitude healer ikke, når du gir en buff så får de ikke like mye som den buffer, ihvertfall slik jeg har opplevd det, men inner focus er et must. Litt annerledes enn mitt foreløpige build, har 0.5 sec raskere greater heal + holy nova, skal fjerne holy nova og bruke inner focus.

Improved Shield + Fortitude 5/5 (15sec countdown on shield, 15% more stam buff)

- Speaks for itself. Impr. Fort in combination with 2.codex = 700hp

Det jeg mente her var at Imp. Fortitude +PW:F (rank6) buffer 560hp(+15%) = 700hp.

Skrevet (endret)

Jeg har eksperimentert en del med priestbuilds, og atm har jeg 29 i discipline og 22 i holy, og tror jeg skal holde meg til det.

Discipline Talents (29 points)

Unbreakable Will - 5/5 points

Increases your chance to resist Stun, Fear, and Silence effects by 15%.

Martyrdom - 2/2 points

Gives you a 100% chance to gain the Focused Casting effect that lasts for 6 seconds after being the victim of a critical strike. The Focused Casting effect prevents you from losing casting time when taking damage.

Improved Power Word: Shield - 3/3 points

Reduces the duration of your Power Word: Shield's Weakened Soul effect by 15 seconds.

Improved Power Word: Fortitude - 2/2 points

Increases the effect of your Power Word: Fortitude spell by 30%.

Focused Casting - 1/1 point

While active, you no longer lose casting time from taking damage. Lasts 8 seconds.

Mental Agility - 5/5 points

Reduces the mana cost of your instant cast spells by 10%.

Mental Strength - 5/5 points

Increases your maximum Mana by 10%.

Meditation - 5/5 points

Allows 15% of your Mana regeneration to continue while casting.

Inner Focus - 1/1 point

When activated, reduces the Mana cost of your next spell by 100% and increases its critical effect chance by 25% if it is capable of a critical effect.

Holy Talents (22 points)

Holy Specialization - 5/5 points

Increases the critical effect chance of your Holy spells by 5%.

Spiritual Healing - 5/5 points

Increases the amount healed by your healing spells by 10%.

Subtlety - 5/5 points

Reduces the threat generated by your healing spells by 20%.

Inspiration - 5/5 points

Increases your target's armor value from items by 25% for 15 seconds after getting a critical effect from your Flash Heal, Heal, Greater Heal, or Prayer of Healing spell.

Improved Prayer of Healing - 2/2 points

Reduces the Mana cost of your Prayer of Healing spell by 20%.

Det her er en build som er beregnet på å heale maintank i raids, og den bygger på mye spir og en del critheals. Critheals genererer så klart mer aggro, så det krever en god tank og litt forsiktighet i healing. Jeg vurderte å ta 31 i discipline for å få den spir-buffen, men vi har allerede en i guilden som har den og det holder egentlig. Jeg har også valgt bort improved renew til fordel for critbuilden min, synes ikke de ekstra 15% (som utgjøre noe som 100-150 hp eller noe) var verdt det. Jeg hadde improved flash heal før, men med shield og focused casting trenger jeg det ikke. =)

Slik vi spiller nå bruker jeg nesten aldri greater heal, så for meg er improved healing og master healer undøvendig. Folk blir rett og slett for fort skadet til at det går å bruke 4sec heals.

Endret av Rikku
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet
Jeg har eksperimentert en del med priestbuilds, og atm har jeg 29 i discipline og 22 i holy, og tror jeg skal holde meg til det.

Discipline Talents (29 points)

Unbreakable Will - 5/5 points

Increases your chance to resist Stun, Fear, and Silence effects by 15%.

Martyrdom - 2/2 points

Gives you a 100% chance to gain the Focused Casting effect that lasts for 6 seconds after being the victim of a critical strike. The Focused Casting effect prevents you from losing casting time when taking damage.

Improved Power Word: Shield - 3/3 points

Reduces the duration of your Power Word: Shield's Weakened Soul effect by 15 seconds.

Improved Power Word: Fortitude - 2/2 points

Increases the effect of your Power Word: Fortitude spell by 30%.

Focused Casting - 1/1 point

While active, you no longer lose casting time from taking damage. Lasts 8 seconds.

Mental Agility - 5/5 points

Reduces the mana cost of your instant cast spells by 10%.

Mental Strength - 5/5 points

Increases your maximum Mana by 10%.

Meditation - 5/5 points

Allows 15% of your Mana regeneration to continue while casting.

Inner Focus - 1/1 point

When activated, reduces the Mana cost of your next spell by 100% and increases its critical effect chance by 25% if it is capable of a critical effect.

Holy Talents (22 points)

Holy Specialization - 5/5 points

Increases the critical effect chance of your Holy spells by 5%.

Spiritual Healing - 5/5 points

Increases the amount healed by your healing spells by 10%.

Subtlety - 5/5 points

Reduces the threat generated by your healing spells by 20%.

Inspiration - 5/5 points

Increases your target's armor value from items by 25% for 15 seconds after getting a critical effect from your Flash Heal, Heal, Greater Heal, or Prayer of Healing spell.

Improved Prayer of Healing - 2/2 points

Reduces the Mana cost of your Prayer of Healing spell by 20%.

Det her er en build som er beregnet på å heale maintank i raids, og den bygger på mye spir og en del critheals. Critheals genererer så klart mer aggro, så det krever en god tank og litt forsiktighet i healing. Jeg vurderte å ta 31 i discipline for å få den spir-buffen, men vi har allerede en i guilden som har den og det holder egentlig. Jeg har også valgt bort improved renew til fordel for critbuilden min, synes ikke de ekstra 15% (som utgjøre noe som 100-150 hp eller noe) var verdt det. Jeg hadde improved flash heal før, men med shield og focused casting trenger jeg det ikke. =)

Slik vi spiller nå bruker jeg nesten aldri greater heal, så for meg er improved healing og master healer undøvendig. Folk blir rett og slett for fort skadet til at det går å bruke 4sec heals.

Vel.... Jeg har ditchet martyrdom og inner focus for improved flash heal da inner focus effekten på seg selv ikke blir så tydelig i endgame instances da man dør på +2 hits uansett..

Med en spi-heavy build er det også vanskeligere å critte, og selv synes jeg at det er dumt å basere seg på crits... Leste en del i en meget seriøs priest-talent thread på et amerikansk forum (beklager men husker ikke hvor), hvor det ble argumentert ganske bra for å droppe inspiration.. bl.a er du avhengig av en crit, og armorvalue +25% er egentlig ikke spesielt mye.... Utgjør omtrent ett eller to hits...

Skrevet (endret)
Vel.... Jeg har ditchet martyrdom og inner focus for improved flash heal da inner focus effekten på seg selv ikke blir så tydelig i endgame instances da man dør på +2 hits uansett..

Med en spi-heavy build er det også vanskeligere å critte, og selv synes jeg at det er dumt å basere seg på crits... Leste en del i en meget seriøs priest-talent thread på et amerikansk forum (beklager men husker ikke hvor), hvor det ble argumentert ganske bra for å droppe inspiration.. bl.a er du avhengig av en crit, og armorvalue +25% er egentlig ikke spesielt mye.... Utgjør omtrent ett eller to hits...

Vel, hvis det ikke har noe å si om man blir avbrutt eller ikke fordi man dør så fort uansett, ser jeg i grunnen ikke helt hvordam improved flash heal skulle være så bra heller. Det den gjør er jo å gi deg mindre sjanse for å få flash heal interrupted. Og jeg dør svært sjelden i grunnen, litt aggro management (ergo heale i riktige øyeblikk), fade og oppmerksomme gruppemedlemmer. Skulle det feile eller skulle mobsene bli veldig glad i meg, redder focused casting liv. Det er ikke critverdien i Inner focus som er viktigst imo, det er at man får en gratis heal. I en lang kamp og jeg skulle bli oom (skjer heldigvis sjelden) kan jeg få kastet gruppeheal eller hva det nå er som er best i den situasjonen, og etterpå vil jeg ha regenerert nok til å holde folk i live med et par flash.

Kan man ikke ha både crits og spirit sa du? Da kan jo du forklare meg hvordan jeg kan ha 416 spir (buffed) og likevel critte rundt 25-30% av heals (har riktignok ikke regnet nøyaktig på det, men tilbakemelding fra de i gruppa og noe observering sier så). Jeg går ikke inn for å critte på hver eneste, men jeg vil critte mye. Jeg foretrekker å bruke lesing som veiledning, men ikke tro på det før jeg faktisk har prøvd det ut. Og for meg fungererer inspiration bra. 25% høres kanskje ikke så mye ut for en caster, men for en tank (og særlig main tank) vil 25% utgjøre en god del. Hvis du har sett hva slags hit main tank faksitsk blir utsatt for i mer end-game, så er et par hits _mye_. ;)

Jeg sier ikke at du må følge mine talents, ditt talentbehov vil forandre seg etter som hvordan du og dine medspillere utvikler seg, samt hvor "hardcore" du vil bli. I brd hadde jeg master healer og hele "standard-pakka", for da brukte jeg greater heal veldig mye. Etter hvert har jeg endret den gradvis til hva jeg har i dag, og hvis min healingrutine endres igjen vil nok talents endre seg ogå.

Endret av Rikku

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...