Gå til innhold

Pakking av pc for sending med posten


Anbefalte innlegg

Hei, skal sende en sff pc med posten, og lurer på om det er noen som har noen gode råd å komme med?

 

Har desverre ikke originaleska og isoporen som fulgte med.

 

- Er bobleplast/avispapir til å stole på?

- bør jeg skru ut harddisken før jeg sender den? Pleier posten å bry seg hvis man skriver forsiktig og greier på eska?

 

på forhånd takk... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De krever at den skal tåle ett fall på fem meter eller noe (kanskje var det tolv). Det var nok til at jeg brukte bilen...

 

Må nok ha isopor og skumgummi i mengder og så kan det være lurt å skru av cpuribba slik at ikke den knekker løs og andre ting som ikke tåler så veldig mye

Lenke til kommentar

Jobba hos Elkjøp i uka som gikk og pakka en del som skulle til reperasjon på Smart AS der.. (Faktisk så bruker de et annet firma til det!!)

Hyppig bruk av bobleplast er en god fortel. Skru løs skjøre deler og pakk de separat i skumgummi og teip godt på!

Det med isopor er litt vanskelig, men om du greier å få tak i isoporkuler er det fint også selv om det ikke gir så altfor stor effekt.

Angående det med å skrive at Posten skal ta godt vare på pakka så vil jeg tro at det funker ja. Isåfall sier du ifra i skranken. Kan hende de tar noe ekstra betalt for det da.

Lenke til kommentar

Posten er et helvete, kun for nødstilfelle. Det er bedre å spandere litt ekstra kr på frakt hos noen andre enn at varen kommer frem helt maltraktert...eller i et par av mine tilfeller, ikke i det hele tatt. Og posten er jo selvsagt ikke ansvarlig for annet de frakter enn verdisendinger hvor du må betale dyrt uansett. Bare mine selvopplevde bitre erfaringer. :thumbdown:

 

Edit: Å skrive "Forsiktig" på eska er sannsynligvis likestilt med å be posten finne ut hvor mye den tåler...

Endret av vigilante
Lenke til kommentar

Skru løs ting er bare tull med mindre du har en sinnsykt stor kjøleribbe på cpu elns. En ting som er viktig er å ikke bruke BARE bobleplast. Hvis pakken skulle få seg en trøkk så vil all plasten sprekke på første fall, skjer det igjen er det ingenting til å ta imot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...