Gå til innhold

Hvor mye klarer/tør dere å klokke et Club3d6800gt?


Anbefalte innlegg

har nettopp fått meg et 6800gt kort etter at mitt 6800nu kort ble ustabilet etter å ha blitt kjørt for hardt tror jeg...prøvde å klokke gt kortet nå, klarte 400/1100 uten problemer og grafikk feil i 3dmark. men er det forsvarlig å kjøre det på den frekvensen ? vil ikke ødelegge et kort til hehe.,

 

så hvor mye har dere klart og hvor mye kjører dere op til vanlig ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så lenge du ikke har grafikkfeil så er du ute av faresonen

ja det tenkte jeg og liksom, men jeg kjørte f.eks det gammle 6800nu kortet på 350/800 helt uten feil og helt fint liksom, i 3 mnd, så brått så begynte det å henge seg osv osv, så til slutt så hang det seg på stock til slutt hehe. men kan jo hende jeg hadde uflaks med akkuratt det kortet, for det har ikke skjedd meg på tidligere kort :) men jeg kjører 6800gt kortet på stock fåreløpig kansje, er jo egentlig nok ytelse å få da :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjørte også mitt club3g 6800gt kort rett opp i ultra hastighet. Kommer til å bytte kjøler etterhvert også, det ble for mye støy for meg. Er det noen som har erfaring med å flashe gt kortene til ultra, for det vil jo gi litt mer forspenning på kjernen ihvertfall. Den ekstra varmeutviklingen vil jo være uproblematisk ettersom jeg kommer til å bytte kjøler.

Jeg vet en del har fått det til, men ikke sett noen gjort det med club3d 6800gt.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke trenger høyere kjernespenning, kan du laste ned en 6800 Ultra bios og sette ned spenningen litt med nbitor (en nvidia bios editor)

 

Linker:

Massevis av nVidia bioser

Her kan du laste ned nbitor

 

Jeg flashet mitt Gainward 6800LE til Asus v9999gt (6800GT med ddr minne), så det skulle nok gå fint med flashinga.

6800U har vel kjernespenning på 1.4v, har det ikke? Jeg har hørt om at det kan ødelegge GT-kort, jeg hadde ikke turt det.

 

Edit: litt feil med link der. fiksa

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Ja det stemmer det. Fant ut at 6800gt agp kort fort kan ta kvelden med høyere kjernespenning. Leste at dette ikke var tilfellet med pci-e kort, ettersom de får mer strøm fra pci-e porten. Det er en grunn til at 6800u agp kort kommer med 2 molexkontakter. Jeg får være fornøyd med ultrahastighet.

Endret av StigK
Lenke til kommentar

Kjører mitt club3d 6800gt stabilt på 418/1130 nå - dette er det softwaren fant ut som optimale settings.

 

Har bytta kjøler til arctic cooler, temp etter 3dmark05 var 55 grader.

 

Med stock kjøler klarte jeg kun 387/1070, og var da oppe i nesten 80 grader etter 3dmark05.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...