Brighto Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Når eg startar opp Opera får eg ein beskjed om at fila opr01HWB.htm er skada og kan ikkje lesast. Eg får vidare beskjed om å køyre 'chkdsk', men sjølv om eg køyrer det oppstår det samme problemet igjen. Eg har prøvd å reinstallere, men med ingen effekt. Er det nokon som veit kva problemet er og kva eg kan gjere for å fikse det?
PT Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Vet du hvor filen befinner seg? Utifra filnavnet ser det ut som en av operas cache-filer, så har du prøvd å slette den? Bare en liten advarsel: hvis du finner flere slike defekte/skadede filer er det på tide å ta backup av filer som står deg nær. Slikt kan tyde på at harddisken holder på å ta kvelden. Skjedde med meg for to måneder siden, og gjett hvem som nesten mistet en god del bilder, skolearbeid mm.
Brighto Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Skrevet 1. mai 2005 Vet du hvor filen befinner seg? Utifra filnavnet ser det ut som en av operas cache-filer, så har du prøvd å slette den?Bare en liten advarsel: hvis du finner flere slike defekte/skadede filer er det på tide å ta backup av filer som står deg nær. Slikt kan tyde på at harddisken holder på å ta kvelden. Skjedde med meg for to måneder siden, og gjett hvem som nesten mistet en god del bilder, skolearbeid mm. Ja, det er ei cache-fil. Eg prøvde å slette den, men fila kom tilbake kver gong eg starta Opera, men takk for advareselen du, skal vere obs på fleire defekte filer! Men du har altså ingen tips til å prøve å få fiksa problemet? Håpar virkelig eg ikkje må til med ny harddisk
PT Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Du kan kanskje slå av disk-cache i Opera og slette filen. Hva skjer da? Kan du åpne filen?
Brighto Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Skrevet 1. mai 2005 (endret) No veit eg rett og slett ikkje kva som har skjedd, men no funkar det plutselig heilt utemerka. Har ikkje gjort noko så vidt eg veit. Får vel berre vere obs på liknande feil igjen. Skrudde av disk cache no etter at det fungerte fint igjen. Endret 1. mai 2005 av Brighto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå