Gå til innhold

Chello-bredbånd gir halvparten av hastigheten

iBook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå i ca en uke hatt problemer med treig linje. Det tar laaang tid å laste ned hver eneste side, har aldri opplevd noe liknende. Tok speedometertesten på it-avisen, og den viste ca halvparten av den hastigheten jeg skulle hatt (har chello classic). Men har hørt at denne testen ikke er så mye å stole på?

Mitt spm er vel egentlig: Kan min trege linje skyldes noe annet? tenker på at jeg har trådløst nettverk, noe software ev noe med nettverkskort? Har tatt omstart av kabelmodem, maskin og airport. Jeg tror egentlig ikke det, men jeg spør nå med en gang, siden jeg tror upc kanskje vil prøve å skylde på noe av dette, hvis jeg nå ringer og klager på hastigheten.

Er det andre som har opplevd å ikke få den varen de betaler for, og vil i så fall nettleverandøren høre etter?

Er en smule lei av å vente så leeenge på hver eneste side...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

først kan du sjekke hastigheten din her

den er veldig nøyaktig når jeg bruker den.

du nevnte at du bruker trådløst nettverk, da er det jo en liten mulighet at noen sitter og "låner" linja di. Sjekk om du har passordbeskyttet routeren din(eller hva du nå bruker).

ring og klag til kundeservice hvis du fortsatt synes du blir snytt for hastigheten din.

Skrevet

Først så må du sjekke følgende:

-Har du kryptert trådløst nettverk? Hvis ikke, tyvlåner noen av nettverket ditt?

-Fungerer routeren som den skal?

-Er alle kabler i fin stand?

Hvis du ikke finner noe problem, så kan du ringe kundeservice til UPC og spørre de om hva problemet kan skyldes.

Jeg har meget dårlige erfaringer med kundeservicen til UPC, så ikke forvent deg det helt store fra deres side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...