Gå til innhold

Problem Med Maxtor Harddisk


Anbefalte innlegg

Hei. For rundt tre måneder siden bestilte jeg en Maxtor One Touch 2 250gb ekstern harddisk. I dag så fikk jeg et problem etter å ha innstallert adsl igjen. Jeg startet DC++, og etter en tid så stod det at den ikke kunne laste opp en fil som hadde et $tegn framfor navnet, husker ikke helt hva det var men tror det var $mo%ney eller noe slikt noe, men er ikke sikker. Grunnen var at den var corrupt. Jeg tenkte at det var sikkert bare en harmløs liten fil som jeg hadde fått fra en kompis eller noe, og tenkte ikke noe spesielt over det. En time senere så kom det en slik melding til, bare om en video fil jeg hadde, så om en mp3 fil. Så sjekket jeg harddisken min, og så at mp3 samlingen min var redusert til bare Bokstaven A og unsorted, jeg hadde hatt A-Å. Mildt sagt (unnskyld språket) jævlig harmelig at 50 GB med musikk var borte, og at endel videoer var borte, så jeg restartet maskinen. Nå kommer jeg ikke engang inn på harddisken, det står at harddisken er corruptet og unreadable. Det står at 0 byte er brukt og at 0 byte er ledig. Hva skal jeg gjøre? Formatere og håpe at jeg i det hele tatt kommer inn i selve directoriet?

På forhånd takk.

 

Edit: Jeg burde kanskje lagt denne under problemer som jeg ikke har den fjerneste anelse om?

Endret av lars_loffen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du formaterer burde du kanskje vurdere å prøve programmet GetDataBack. Jeg fikk reddet alt fra en disk som sto som unformmatted pga krasj under sammenslåing av to disker (i partitionmagic). Aner ikke hvordan/om det funker med ekstern disk, men det er jo verd et forsøk.

 

Sjekk også denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=404537

Endret av curunir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...