Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

igjen...hjelp med trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Har følgende:

3 pc`r XP pro sp2

SMC 2802 trådløst nettverkskort i alle

SMC 2870 accespunkt

Thompson speedtouch 510i bredbåndsmodem/router

2802 og 2870 har godt signal (pc - accesspunkt)

Har også et ubrukt Billion DSL/Router m 4ports switch

 

Problem:Får ikke pc på nett.

 

Konsekvens: kan ingenting ,får ingenting til å virke,guidene her på forumet og ellers på nettet gjør meg bare forvirret og motløs.

 

Løsning: finnes helt sikkert hos noen av dere kloke,kjekke,barmhjertige,medmenneskelig,hjelpsomme mennesker her på HW.

 

Kjør på med forslg å guidance ...pleeeesee!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

etter det jeg forstår har du godt radio-signal fra aksesspunkt til pc'ene - men ingen av pc'ene kommer ut på internett.

 

Hvis det stemmer, må jo smc 2870 eller speedtouch'en være problemet.

Derfor burde du gi oss litt info hvilken internett leverandør du har og om du eventuellt konfigurert modemet på noen som helst måte.

 

Videre burde vi få vite om du har satt opp smc 2870 som Bridge eller som aksesspunkt. Du trenger forskjellige kabler mellom modem og smc 2870 avhengig av hvordan den er konfigurert.

 

Dette står forresten også i manualen til smc 2870 - noe som anbefales å lese. Du finner det her!

 

Hilsen,

bitcowboy

Lenke til kommentar

Jeg satser på at det er det mest grunnleggende du sliter med. Altså at dette ikke gjelder feilsøking, men å faktisk sette opp routeren.

 

 

Hvis du har ADSL:

 

- Koble opp alt (Si ifra hvis du sliter med dette punktet).

 

- I tillegg trekker du en TP-kabel (nettverkskabel) mellom routeren og en av PCene. Detter er kun midlertidig til du vet at nettverket fungerer. Det trådløse kan du vente med.

 

- Routeren har et programvare i seg. Her må du legge inn brukernavn og passord for Internett-oppkoblingen. Dette gjør du på følgende måte:

 

Routeren har en egen IP-adresse du må bruke for å få tilgang til programvaren. Skriv inn IP-adressen i nettleseren din (eksempelvis Internet explorer). Denne IP-adressen finner du instruksjonsmanualen.

 

Nå kommer du forhåpentligvis til en login-side. Her må du bruke et standard brukernavn og et standard passord for å få tilgang. Dette finner du også i routerens instruksjonsmanual.

 

Deretter må du legge til brukernavnet og passord for Internett-oppkoblingen (informasjon du har fått fra Internett-leverandøren). Dette må du finne fram til i routeren. PPPoE er stikkordet du leter etter. Under dette punktet fyller du inn brukernavn og passord. La eventuelle andre punkter stå åpne.

 

- Dernest restarter du routeren ved å slå den av og på, bare for sikkerhetsskyld. Da skal PC-en din automatisk ha Internett-tilgang.

 

- Hvis de trådløse nettverkskortene er korrekt installert i PC-ene skal også disse fungere nå med routerens standard-instillinger for dette. Merk deg at du da kjører et trådløst nettverk uten sikkerhet.

 

 

Kommer du borti noen problemer ved å følge denne guiden er det bare å si ifra. Nevn også Internett-leverandør. Enkelte har nemlig noen spesielle krav.

Lenke til kommentar

Takk til dere bitcowboy og CesiuM_e

for svar...så langt..redd jeg må ha mer hjelp.

PC_1 er på nett via bredbåndmodemet speedtouch ingen problem med nett tilgang via kabel fra bredbåndmodemet til PC_1.

 

PC_1 har også smc 2802 trådløst kort som også PC_2 og PC_3 har.

 

prøvde flgende:

kabel fra bredbåndmodemet -----> smc2870w (dette finner pc_1 når koblet m kabel til PC_1 og konfigurer...2 valg...Bridge eller accespunkt ? )

 

 

2802 får signal (80%) og finner tilsynelatende 2870w uten problem.

 

2802 får ip adresse etc fra 2870w

 

XP`veiveiser sier at flashstick skal settes i accsesspunktet???? for konfigurering..men der er ingen usbport da...

 

Om noen kunne guide meg på msn [email protected] legg meg gjerne til.

Lenke til kommentar

skjønner ikke noenting jeg da...men..

nå er problemet ,om det var et problem løst.

var noe med ip adresser på kortene i pc som skulle samsvare med ipadressene som dhcp gav ut.

dynamisk funket ikke så vi ga alle pc sin statiske ..vips...man var oppe å gikk.

Accsespunktet står i kjeller,så oppe i 3 etasje ble det litt svakt signal...hmm..lukter av MIMO.......

 

Takk for vellvillig hjelp folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...