Gå til innhold

Noen meninger om AOpen 1551?


ojda

Anbefalte innlegg

Står helt på kanten til å handle en AOpen 1551 fra Pyton eller Tundra 1551P som den kalles fra PSdata, hadde i utgangspunktet tenkt å kjøre med Celeron 1,5M.

Skal primert brukes til surf + DivX. Viktig er det også at den er mest mulig støyfri.

Noen som har erfaring med denne maskinen, eller meninger om

Celeron-M 1,5 vs Pentium M 1,6 er jeg glad for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har allerede skrevet en mail og bett om omkonfigurering til PentiumM.

Jeg regner med at det ikke er noe særlig forskjell på strømforbruket på

Pentium M 1,6 og 1,7 så da går jeg vel for 1,7.

Ser også at det er en AW1 så da skulle vel det også være bra?

Har ellers putta inn 512 ram og en Samsung 60 Gig.

Ser det godkjent ut?

Lenke til kommentar

Er du fornøyd med den? Jeg vurdere selv en Aopen 1551, men jeg er litt usikker. Finner ikke noen spesielt "informative" tester på nettet heller, så da er det vel like greit å gå til sluttbruker :)

 

Edit: Dette spørsmålet var ment til Eulogy

Endret av hermando
Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med den. Litt uvant med tastaturet i starten, ettersom den er mindre enn på andre bærbare jeg har hatt, men man blir fort vandt til det. Når det gjelder tester så har hw.no en test og dinside.no har også en test av AOpen 1551. Hvis du har hørt om Dell 700m som ikke selges her i Norge, så er faktisk den bygget på AOpen 1551. Og skjermen er helt nydelig. Jeg har AG1 som er av den glossy typen. Alt er klart og tydelig.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det vil en AV skjerm passe bedre for meg, da jeg primert vil bruke pc`n i bilen/båten (reflekser)

Si ifra om jeg tenker galt.

Jeg er enig med Eulogy i at du tenker rett med tanke på reflekser i skjermen. Men jeg vil gjøre oppmerksom på at HW.no kritiserer AW1 for å ha gulfargepreg på skjermen. AG1 har derimot sterke fine farger.

 

Jeg valgte 2 GHz-prosessoren, noe som i alle fall er medvirkende til at virusscanningen går i et vanvittig tempo. Under store deler av scanningen utnyttes faktisk hele kapasiteten til prosessoren.

 

Man kan jo klare seg med en lavere klokkefrekvens, men jeg vil ikke anbefale en prosessor med mindre enn 2 MB L2-cache.....med mindre du bare skal legge kabal og betale regninger i nettbanken. :)

Endret av WladimirPutin
Lenke til kommentar

Ok da var pakka ferdigplukket.

Det ble den matte skjermen,

1,6 P mobil m 2mb catch

512 mb ram lite batteri (foreløbig)

80 gig samsung og combospiller.

Fåreløbig uten wlan (hvor bra er de interne kortene?)

stabilitet rekkevidde osv.

Hører gjerne flere erfaringer,

og gratulerer meg selv med

ny pc (får den imorra).

Vil samtidig takke for alle tips.

Lenke til kommentar

Wladimir: Du bestemte deg for AOpen 1551? Det er jo bra. :)

Har du 8-cellers batteri? Foreløpig holder det med standard batteri for meg, men spørs ikke om jeg trenger det store batteriet når jeg skal på ferie om 2 mnd. Men gratulerer begge to maskinene. :)

Lenke til kommentar
Wladimir: Du bestemte deg for AOpen 1551? Det er jo bra. :)

Har du 8-cellers batteri? Foreløpig holder det med standard batteri for meg, men spørs ikke om jeg trenger det store batteriet når jeg skal på ferie om 2 mnd. Men gratulerer begge to maskinene. :)

Ja, det ble 1551 på meg også. :thumbup:

Jeg har 8-cellers-batteri i tillegg til det lille. Med skriving i Word og surfing på nettet (ikke trådløst), fikk jeg det til å vare i 4 timer og 45 minutter. Men da stod faktisk strømstyringen innstillt på "hjemme/kontorpult". Hadde den stått på "maks batteri" hadde jeg kanskje klart 5 timer med en såpass lite strømkrevende bruk.

 

Selv når jeg surfer trådløst, og jobber med litt mer strømkrevende programmer, har jeg null problemer med å holde på i over 4 timer før jeg må bytte til det lille batteriet. Og da har jeg jo over 2 timer igjen. Så strømadapteret legger jeg stort sett igjen hjemme. :)

Lenke til kommentar

:hrm::hmm::cry::dontgetit::mad::mad::dribble:

 

Fillern!!!

Trur dere ikke de hadde rest på hd dere da, vente, vente., :thumbdown:

Brukte tiden til en tur i Telehuset for å sjekke litt om 3G pcmcia kort.

Hvorfor skal de være så hersens dyre, de koster vel ikke så mye å produsere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...