Gå til innhold

For høy spenning, 3.3V viser 3.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok... hvorfor det, hva gjør det da?

 

Kan jeg måle det manuelt på noen måte? (kjøre et voltmeter inni et eller annet?)

(Jeg har nettopp byttet hovedkort, både det gamle og det nye viste det samme, så hvis målerne sitter på hovedkortet så stemmer nok målingene)

 

Hvis jeg skal fikse det, hva må jeg gjøre da, bytte PSU?

Endret av lunikz
Lenke til kommentar

Du kan alltids bruke voltmeter ja, da setter du den røde pinnen på oransje ledning og svart ledning på svart ledning eller i kabinettet.

 

Dersom det stemmer med 3,8 V må det fiksest, f.eks ved et elektronikkverksted. Om det ikke er mulig må du nok rett og slett bytte ut hele PSU'en :p

Lenke til kommentar

Jeg sjekket i BIOS også ja(både temp og spenning), temp var for høy før.... men nå er den fin.

Men spenningen er fremdeles for høy (3.9V)

Har heldigvis garanti enda, så Komplett skal få fikse det, men de sa at det ikke var så farlig... hvordan kan jeg argumentere mot det?

Lenke til kommentar
Jeg sjekket i BIOS også ja(både temp og spenning), temp var for høy før.... men nå er den fin.

Men spenningen er fremdeles for høy (3.9V)

Har heldigvis garanti enda, så Komplett skal få fikse det, men de sa at det ikke var så farlig... hvordan kan jeg argumentere mot det?

Om det ikke er direkte farilig, så er det uansett feil! Deeet kan du argumentere med :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...