Gå til innhold

Overføring mellom pc og k508i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger en infrarød-adapter, ja. Alternativt kan du kjøpe en datakabel og overføre data til og fra PCens USB- eller seriell-port.

 

IR-adapter eller datakabel koster mellom 200 og 500 kr.

 

Du trenger i tillegg drivere, som normalt leveres med. Du trenger også diverse mobil-programvare som lastes ned fra Sonyericsson. Så må du sette denne programvaren opp til å bruke rett COM-port på PCen, for at programvaren skal finne telefonen.

 

Jeg har selv kjøpt en K508i, og er meget godt fornøyd med den. Jeg har overført data via IR, men investerte i en USB-datakabel, fordi dette går raskere.

 

Good luck!

Lenke til kommentar

Jeg kommer også rett fra Siemens (M65).

 

M65 er vel så god som K508i, men sistnevnte er lettere, nettere og stiligere. Den er meget lett å betjene, og en drøm å sende lyder, bilder etc. fra. Videre har den mye bedre lyd (ringetoner og høyttaler) enn M65. Synes også skjermen er klarere. Menyene er raskere, selv om M65-menyene ble raskere da jeg oppdaterte telefonenes programvare

 

Det jeg savner på K508i er at man ikke kan utsette en kalendervarsling. På Siemens kan man utsette den ved å velge fra en hel liste. På Nokia kan man utsette 5 minutter.

 

Jeg savner også en bedre billedviser. Man kan f.eks ikke zoome inn lagrede bilder.

 

Kameraet på M65 er uvanlig lyssterkt, og bildene blir lite kornete. Det samme kan ikke sies om K608i. Ved godt lys blir bildene meget akseptable, men ellers har de en tendens til å bli for kornete.

 

 

Men alt i alt en meget bra telefon, K508i. Ikke perfekt, men den har mye utstyr til en overkommelig pris. Vurderer likevel å skaffe en Nokia 6630 eller 6680 når junilønna kommer. Eller kanskje en SE S700i...

 

Jeg fleska også til med kabel. En USB-kabel kjøpt på Clas Ohlson. Den fungerer helt fint. Ga 298 kr for den, og regner med at den originale SE-kabelen er dyrere, men kanskje ikke så mye dyrere.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...