Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trødløs nettverk og internett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp installert ADSL og alt med kabler skal vare riktig. (Har gått igjennom dette med Telenor) D.v.s. Linje fra veggen til splitter til adsl modem og videre til min 3com router. Her er en pc koblet til 3com routeren med kabel og denne fungerer som den skal. (Det er også koblet en telefon i splitteren)

Min pc derimot som er koblet til med et 54Mbits wireless 3com nic har jeg problemer med. Routeren står innstilt med dynamisk ip og min pc har fast ip adresse. Pc'en som er koblet til med kabel får ip adresse fra routerens DHCP. Jeg har routerens ip adresse (192.168.1.1) som DNS og default gateway og kommer på nett. Problemet er at etter få minutter så blir jeg disconnected, det går ca like lang tid melom hver gang. Da må jeg velge repair på det trådløse nettverkskortet, så er alt i orden i kanskje 5 min.

Det ville kanskje vare mest naturlig at jeg også skulle få ip adresse fra 3com routeren, men det får jeg ikke. Jeg får signal, men ikke ip. Derfor var fast ip eneste løsning for meg.

Jeg får 2/5 i signal hele tiden. Dette går ikke opp og ned, jeg mister ikke signalet til routeren når jeg mister forbindelsen til internett.

Jeg har ikke mye erfaring med dette og trenger noen tips om hva som kan være galt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1. Oppdater firmware på routeren

2. Oppdater driveren til nettverkskortet

3. Disable Wireless Zero Configuration (i Services), og bruk kortets medfølgende (last ned nyeste) konfigurasjonsverktøy til å koble deg til routeren.

Endret av sofTest
Skrevet

Vel jeg fant feilen, i begynnelsen disablet jeg det vanlige innebygde nettverkskortet for at ikke det skulle bli noe ip krøll. Da fikk jeg ikke ip fra routeren uansett hva jeg gjorde (til det andre nettverkskortet), men når jeg aktiverte det nettverkskortet virket alt som det skulle. Ikke vet jeg hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...