Gå til innhold

Problemer med hovedkort? (MSI K8N Platinum Neo2)


iDude

Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer med et hovedkort av følgende type:

MSI K8N NEO2 Platinum-54G, nForce3 250U 54G, Socket-939, SATA, GbLAN, ATX, AGP8X

Komplett.

 

Skal prøve å oppsummere problemet her.. Jeg kjøpte meg nytt minne(1GB TwinMos), CPU(Athlon64 3200+) og hovedkort over fra komplett, installerte alt sammen, og installerte windows på maskinen. Problemer begynner å oppstå ganske umiddelbart. Når jeg slo av maskinen hendte det at maskinen ikke ville starte igjen når jeg trykte på power knappen, for å starte igjen måtte jeg slå av PSU, vente litt, slå på igjen PSu, for så å trykke på power-knappen. Bruk av reset-knapp virket derimot fint.

 

Slik holdt jeg på noen dager, systemet virket fint når det først var oppe og kjørte, men som sagt, full stopp krevde litt ekstratiltak for å fungere (av/på psu). Eneste problem jeg erfarte i windows var at det trådløse nettverkskortet (bundlet med hovedkort) ble detektert ca 20 ganger. Dette "løste" jeg ved å ta kortet ut...

 

Men så en dag var det slutt, null liv i maskinen. Fant ut at dette skyldtes en stein død PSU (360W). Så jeg kjøpte en ny PSU (400W, NorthQ) og installerte i maskinen, kjøpte i samme slengen et nytt lydkort, Audigy 2.

 

Installerte så den nye PSUen i går og gleden var stor da systemet bootet og alt så bra ut. Strømforsyningen var i tillegg ganske stillegående, ekstra pluss tenkte jeg.. Eneste minuset var at Windows ikke kunne detektere det nye lydkortet mitt.. Merkelig.. Men da det ble ganske sent i går utsatte jeg feilsøkingen til i dag tidlig.. Så, i dag tidlig prøver jeg å slå på maskinen.. Ikke et livstegn, bortsett fra at power-led nå lyser konstant...

 

Nå er jeg begynt å bli ganske så frustrert av hele greia, og jeg mistenker etterhvert hovedkortet for å ha seriøse problemer... Har mest lyst til å reklamere hele hovedkortet og få tilsendt et nytt et fra Komplett. Før jeg gjør dette, er det andre ting jeg bør prøve? Er det noen som har lignende erfaringer med produkter fra MSI?

 

 

Edit:Fant ut at mangelen av livstegn kom av et PCI-kort som maskinen tydeligvis ikke likte. Har nå tatt ut dette og satt inn igjen auigy-kortet, men det blir fortsatt ikke funnet, men maskinen booter i alle fall...

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...