Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Heldagsprøve i 2INA


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal ha tentamen i informatikk i morra og har forberedelsesdag idag.

Vi har fått utdelt et ark, og utifra dette skal vi sette opp no databaser og tenke oss til ting vi kan få på tentamenen.

 

TEMA: SALG AV FISKEKORT OG RAPPORTERING AV FANGST

 

Fjellet grunneierlag forvalter fiskevann og -elver i et område på Østlandet. Fjellet grunneierlag har lenge solgt fiskekort til personer som ønsker å fiske i de vanna og elvene grunneierne rår over. Grunneierlaget har satt som forutsetning for å få kjøpt fiskekort at den enkelte fisker skal rapportere inn fangsten ved slutten av sesongen. Hensikten med dette er å få informasjon om arbeidet med kultivering av elver og fiskevann har hatt den ønskede effekt.

 

Det har imidlertid vært vanskelig å få dem som kjøper fiskekort, til å rapportere tilbake til grunneierne. Alle som kjøpe fiskekort, får med seg et rapporteringsskjema som de skal fylle ut innen utgangen av oktober samme år. Fangsten skal kategoriseres ved at den enkelte fisker angir tallet på fisker i de ulike vektklassene: Kategori 1: 0-500 gram, Kategori 2: 501-1000 gram, Kategori 3: over 1000 gram

 

Informasjon fra arbeidet med fiskekort skal kunne behandles i grunneierlagets databasesystem og i databaserte presentasjonssystemer. På eksamen vil du få oppgaver knyttet til dette.

 

 

Diverse data

 

Kjøpt fiskekort

Hans Hansen, Fjellgata 13, 888 FJELL Truls

Trulsen, Grønneveien 25, 9999 HAGA Kjell

Jensen, Havnegt. 13, 7777 HAVET Ragnar Furu,

Torvet 15, 6666 TOPPEN

 

Fisketyper

Ørret, Sik, Røye, Abbor, Harr

 

Fiskevann og -elver

Storevann, Lillevann, Fjellvann, Storelva, Mellomelva, Lomelva

 

Fangst i år 2002

Hans Hansen, 10 ørret i kategori 1 (6 i Storevann, 4 i Fjellvann), 12 ørret i kategori 2 (4 i Lillevann, 3 i Lomelva, 3 i Storevann) og 5 ørret kategori 3 (4 i mellomelva, 1 i Fjellvann)

Truls Trulsen, 20 røyer i kategori 1 (10 i Storevann, 10 i Lillevann), 4 ørret i kategori 2 (4 i Storevann) og 2 ørret i kategori 3 (2 i Fjellvann)

Ragnar Furu, 3 sik i kategori 1 (3 i Storvann), 5 ørret i kategori 1 (5 i Mellomelva), 7 røyer i kategori 2 (7 i Fjellvann), 6 ørret 1 kategori 2 (2 i Lomelva, 4 i Storelva) og 3 ørret i kategori (3 i Storelva)

 

 

 

Hva kan jeg komme til å få i morra? Jeg ser at når jeg skal putte inn de forskjellige kategoriene så må jeg kunne HVIS- funksjonen. Hva andre ting bør jeg kunne? Hadde noen giddi å setti opp en modell som ser brukendes ut?

 

Øystein

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...