Fredrik90 Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 hei hvordan kan jeg få glrotatef() eller en annen funskjon i OpenGL til og ortere på et bestemt sted på modelen. si at tyngdepunktet til modelen er 3 pkt bak center, hvordan får jeg da OpenGL til å rotere modelen min der? mvh. Fredrik
hishadow Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 (endret) hei hvordan kan jeg få glrotatef() eller en annen funskjon i OpenGL til og ortere på et bestemt sted på modelen. si at tyngdepunktet til modelen er 3 pkt bak center, hvordan får jeg da OpenGL til å rotere modelen min der? mvh. Fredrik Hvis jeg husker riktig så kan du bruke... glPushMatrix(); // Lager kopi av nåværende origo. glTranslatef(0.0, 0.0, 3.0); // Translerer til modellens origo. glRotatef(90, 0.0, 1.0, 0.0); // Roter 90 grader rundt y-aksen. // Tegn ut tingene her. glPopMatrix(); // Returner til original origo. Kan være det er motsatt vei også.. har helt glemt (og trøtt) Edit: ta en titt her. Også en veldig grei bok å eie (1.4 er siste versjon). Endret 25. april 2005 av hishadow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå