Gå til innhold

Intel PRO/wireless 2200 BG - ustabilt


jfo

Anbefalte innlegg

Har en Netshop 1557 (aopen) laptop, p1,7 centrino..

 

problemet er at det innebygde nettverkskortet er irriterende ustabilt - kobler seg til stadighet til og fra. det finner heller ikke de nettverkene som min pda finner problemfritt. følgende tiltak er gjennomført:

- skiftet nettverkskort (fikk nytt fra Netshop - god service derfra)

- tatt bort alle sikkerhetsbegrensninger på mitt aksesspunkt (MSI RG545)

- all mulig spyware etc fjernet

 

...min gamle laptop med PCI trådløst kort fungerer som det suser på nøyaktig samme sted...

 

forslag'? pliis?

 

jfo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har testet MSI RG54G med diverse problemer. Den hadde store problemer med bestemte brikkesett på klientsiden. Om jeg var deg ville jeg prøvd å oppdatere programvaren i routeren.

 

Har merket veldig lite problemer med 2200bg kortet, og synes det fungerer veldig bra i forhold til mange av de andre brikkesettene jeg har tilgjengelig. Rekkevidden er også bedre enn de fleste andre.

Lenke til kommentar
Har en Netshop 1557 (aopen) laptop, p1,7 centrino..

 

problemet er at det innebygde nettverkskortet er irriterende ustabilt - kobler seg til stadighet til og fra. det finner heller ikke de nettverkene som min pda finner problemfritt. følgende tiltak er gjennomført:

- skiftet nettverkskort (fikk nytt fra Netshop - god service derfra)

- tatt bort alle sikkerhetsbegrensninger på mitt aksesspunkt (MSI RG545)

- all mulig spyware etc fjernet

 

...min gamle laptop med PCI trådløst kort fungerer som det suser på nøyaktig samme sted...

 

forslag'? pliis?

 

jfo

Det du opplever er nok desverre et inkompabilitetsproblem.

 

I fjor fikk vi gratis høyhastighetsinternett her hvor jeg bor. 11Mbit trådløst nettverk.

Jeg kjøpte da et Belkin nettverkskort på Elkjøp til min stasjonære PC, og det koblet seg fint opp på nettverket umiddelbart etter innstalasjon. 4300Kb/s på It-avisens speedometer og med utmerket signalstyrke.

 

Ettersom min kone er en ivrig nettbruker (les: okuperer den stasjonære :hrm: ), så valgte jeg å kjøpe en G556 slik at vi slapp å krangle om hvem sin tur det er å bruke maskinen. Denne har er Intel 2100 trådløst nettverkskort.

Da jeg fikk maskinen og installerte alle programene/driverne trodde jeg at nå skulle det bli bra med laptop i sofaen foran tv`en og en kaffekopp. Men dengang ei! Uansett hva jeg gjorde så var signalstyrken for lav til at jeg kunne koble meg opp. Jeg dobbeltsjekket, trippelsjekket og kvadrupelsjekket alle innstillingene til ingen nytte. Selv om jeg gikk ut i gangen og holdt laptoppen under nettverksantennen så ble signalstyrken under pari. Etter noen dager gav jeg rett og slett opp å finne noen løsning.

men da jeg tok med laptoppen på høyskolen ble det andre boller! Den koblet seg fint opp på full signalstyrke, og jeg hadde dekning de fleste plasser. Jeg trodde da at alt var ok, men da jeg kom hjem og skulle prøve nettverket her var det like tragisk som før.

 

Helt til her om dagen da nettverket gikk ned. Ringte da brukerstøtten, og fikk vite at en kar fra Bravida var satt på saken. Litt utpå kvelden skulle jeg koble meg på nett med den stasjonære, men klarte det ikke. Begynnte da å avinstallere nettverkskortet, skifte innstillinger o.l. Trodde da at Windows hadde fått en knekk, og reinnstallerte Xp. Men det ble ikke bedre. Dagen etter men jeg fiklet som en gal for å prøve å fikse problemet, så åpnet min kone laptoppen, og så da at den hadde full signalstyrke. Og den koblet seg opp på nett som en drøm! Da begynnte jeg å forstå at mine tidligere anntagelser om inkompabilitetsproblemer desverre var rett. Testet da et annet nettverkskort (Jensen) på den stasjonære, og da koblet den opp på full hastighet. Har også testet mitt Belkinkort på et annet nettverk, og det fungerte fint.

 

Jeg ser at tidligere sendte nettverkssenderen utenfor min leilighet på kanal 13, men den er nå skiftet til kanal 9. Det er mulig at de også har skiftet utstyr, kanskje et annet merke.

 

Det frustrerende med trådløst nettverksutstyr er at selv om det fins standarer, så ser det ut til at ikke alle merker "snakker" samme språk(Iallefall når det gjelder konfigurasjon på WinXp). Og foreløpig har jeg ikke sett at noen produsenter av slikt utstyr opplyser om dette. Så å kjøpe forskjellige merker til pc/laptop- hub/switch ser ut til å være rene Bingolotto! :hmm:

 

Får håpe at dette løser seg for deg, mulig at det fins noe man kan justere for å få det til å fungere.

Lenke til kommentar

Jeg har en Tundra 1557 oppgradert til 2200bg nettverkskortet. Jeg var plaget med at signalet datt ut, uavhengig av hvilken router jeg var tilknyttet. Noe som hjalp med meg var å bruke Intel PROSet programvaren og aktivere "Cisco Compatible Extentions" som blant annet kan hjelpe ved interferens og den type problemer. Bare noen instillinger, anbefales et forsøk..

 

:thumbup:

 

*Edit skriveleif*

Endret av abscess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...