Gå til innhold

Treg oppstart med Norton Internet Security 2005

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

en kompis av meg har store problemer med at Windows XP starter opp dritseint etter at han installert Norton Internet Security 2005.

Jeg vet at det har vært "custom fixes" for tidligere versjoner av Internet Security før. Lurer da på om noen har snøring på hvordan man fikser dette probs'et?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at jeg hadde akkurat samme "problemet" da jeg brukte NIS 2005. Det tok ca. 30 sek.-1 min. lengre å starte opp+at dataen ble generellt treg i absolutt alt. Det var så irriterende at jeg skiftet til Nod32 og Sygate og siden det har alt gått bra :thumbup:

Jeg tviler på at det er mulig å fikse dette "problemet", det er nok bare slik NIS er laget :thumbdown:

Skrevet
Tror dette blir litt drastisk i og med at han har betalt 750 spenn for dette, så prøver å finne en løsning først
Da har han, etter min mening, gjort en tabbe! Noen som vet hvordan man får NIS til å bruke mindre ressurser? Jeg tror, som jeg har sagt tidligere, at det desverre ikke finnes en løsning på dette "problemet".
Skrevet

Har gratis tilgang på NIS fra jobben. Tok meg ikke mange dagene med '05 versjonen for å finne ut at den faktisk er TYNGRE enn 2004, og det sier vel sitt.

Programmet har blitt så bloata at det ikke er verdt å bruke. Han kan evt forsøke å skru av alle funksjonene unntatt antivirus og brannmur og se hva som skjer. Lykke til.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skrev hva jeg brukte og anbefaler litt lengre opp i tråden.

Jeg anbefaler Nod32 og Sygate Personal Firewall. Nod32 koster litt penger, men er langt i fra så dyr som NIS er. Sygate Personal Firewall er gratis og fungerer veldig bra :thumbup:

Skrevet

Ok

Takker !

Kanskje oppstartstiden er avhengig av RAM'en?

Sitter på en relativt sprek laptop her og har ikke noe prob i det hele tatt med å starte Norton.

Popper opp som hvilket som helst annet prog i løpet av kort tid

Skrevet (endret)

Har prøvd/brukt både Nis, Nod32 men har endt opp med gratisprogrammet "Avast"

Som har fungert like bra som NOd32

AVAST :thumbup:

Endret av Gunder1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har akkurat samme problem som tråd-starter!...utrolig irriterende. Kjøpte meg en ny raptor disk for og forkorte bl.a oppstartstiden. Dette ble jo raskt spolert når jeg installerte Norton Internet Security.

Problemet er at dette IKKE var et problem ved forrige win xp installasjon!!...

Håper noen kan hjelpe oss!

og ja, det er jo kjedelig og betale for et prog som ikke fungerer optimalt..men kanskje løsningen er og bytte til et annet software!

Skrevet (endret)

Ram har en del å si hvis man kjører tunge Antivirus programmer, man bør nok helst ha mer enn 256 mb. (Oppgraderte bare for noen dager siden en litt eldre laptop fra 256 til 768 mb og det ble som natt og dag..)

Anbefaler også Nod32, genialt virusprogram som er utrolig raskt og bruker lite ressurser.. Å kjøpe NIS er galskap når man får verdens beste Antivirus til 1/3 av prisen!

Av gratis versjoner så er vel de mest populære Avast! og AVG.. Mange mener Avast! er best, men det har et forferdelig design etter min mening. Slik det virker på meg krever også AVG lite ressurser (var det vi endte opp med å bruke på den laptopen jeg oppgraderte)

Men, NOD32 rules!!! :w00t:

Har forøvrig også bra erfaring med Norman, bruker det på de stasjonære PCene hjemme (gratis fra nettbanken :w00t: ) og på jobben

Har gratis både Norton 2005 og 2004 fra Telenor, men kommer nok aldri til å installere det igjen. Har vært borti BlueCom antivirus (F-prot) og det virker også utrolig treigt..

Endret av cyberpet
Skrevet

det har ingenting med RAM å gjøre, så mye kan jeg fortelle. Har prøvd med alt ifra 512 til 1536mb RAM.

Det løser kanskje ikke problemet for alle, men for meg korta det ned oppstartstida fra 45sek til 15 sek. Bruk windows brannmuren istedenfor NIS sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...