Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir jeg fornøyd med D-Link 624+ trådløs router?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe min første pc noensinne - en Tundra 1557K. Skal også ha en WLAN router - og det har jeg selvsagt ingen peiling på. Er det sannsynlig at jeg blir fornøyd med en D-Link 624+ ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig dårlig erfaring med D-Link nettverksutstyr. Det er knotete å sette opp, spesielt med takpe på WEP, WPA, MAC-filtrering, skjuling av SSID etc. Dette kan være vanskelig å sette opp mot andre kort en D-Link sine egne. Det er ikke sikkert at du får det til mot D-Link kort heller. Det blir enda mer ustabilt i nettverk med mange produsenter av chipset.

Jeg vil anbefale deg Asus WL-500g, som jeg har. Masse funksjoner, med LTP og USB printserver, støtte for webcam og støtte for masselagringenheter via FTP. Kjører linux, så det finnes MASE flutte tredjeparts programmer der ute, og den kan brukes til nær sagt alt.

Alternativt har Linksys noen gode noen uten at jeg har erfaringer med de. SMC og 3Com er heller ikke dårlige kjøp uten at jeg skal uttale meg om noe jeg ikke har prøvd.

Men i alle fall alt unntatt D-Link!

Skrevet
Jeg har veldig dårlig erfaring med D-Link nettverksutstyr. Det er knotete å sette opp, spesielt med takpe på WEP, WPA, MAC-filtrering, skjuling av SSID etc. Dette kan være vanskelig å sette opp mot andre kort en D-Link sine egne. Det er ikke sikkert at du får det til mot D-Link kort heller. Det blir enda mer ustabilt i nettverk med mange produsenter av chipset.

Jeg vil anbefale deg Asus WL-500g, som jeg har. Masse funksjoner, med LTP og USB printserver, støtte for webcam og støtte for masselagringenheter via FTP. Kjører linux, så det finnes MASE flutte tredjeparts programmer der ute, og den kan brukes til nær sagt alt.

Alternativt har Linksys noen gode noen uten at jeg har erfaringer med de. SMC og 3Com er heller ikke dårlige kjøp uten at jeg skal uttale meg om noe jeg ikke har prøvd.

Men i alle fall alt unntatt D-Link!

ikke helt enig der.. bruker selv forskjellioge merker i huset og det virker veldig fint

har også ikke dlink sine kort men centrino..

synes også det er veldig enkelt og sette opp.

når det gjelder det med vanskelig heter å koble seg til kommer det ann på hvor mange i området som har trådløst nettverk,

her hvor jeg bor er det 6stk og da var det ustabilt med default instillinger.

du må bare velge en annen kanal slik at du ikke krasjer med de andre nettverkene.

men routeren har "klikket" noen ganger med uptime på noen uker til 1 måned.

har bare hatt den i noen måneder.

da må strømmen inn og ut :hrm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...